لزوم همکاری مشترک محیط زیست و آبفا در زمینه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب

لزوم همکاری مشترک محیط زیست و آبفا در زمینه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب
خلاصه اخبار

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: سازمان محیط زیست و آبفای استان در بحث تصفیه خانه های فاضلاب و استفاده از پکیج ها برای مسیرهای ورود فاضلاب در بخش های مختلف به رودخانه کارون با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و تجربیاتی که در دنیا و کشور وجود دارد با یکدیگر همکاری داشته باشند.

علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که امروز، 20 خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان محیط زیست و آبفای استان در بحث تصفیه خانه های فاضلاب و استفاده از پکیج ها برای مسیرهای ورود فاضلاب در بخش های مختلف به رودخانه کارون با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و تجربیاتی که در دنیا و کشور وجود دارد با یکدیگر همکاری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این کار با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری و به عنوان یک کار مشترک از سوی آبفای استان و سازمان محیط زیست دنبال شود تا در ادامه بتوانیم در این خصوص تصمیم گیری کنیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر استفاده صنایع استان از آب خلیج فارس و شیرین سازی آب گفت: آب خلیج فارس تا استان های مرکزی کشور و کویر منتقل شده است و صنایع از این آب استفاده می کنند و خوزستان که در جوار خلیج فارس است نباید در این زمینه کوتاهی کند.

حسینی محراب با بیان اینکه جنگ آب، جنگ قطعی آینده دنیا است، عنوان کرد: اکنون زمینه های آن میان کشورها آغاز شده است.

وی ادامه داد: باید اقدامات قوی تری در بحث مسائل آزمایشی آب انجام دهیم تا برای مثال وقتی نیشکر عنوان می کند که میزان ec آب ورودی و خروجی یک هزار است، این نظر باید با نظر سازمان آب و برق و سازمان محیط زیست و… یکسان باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به بحث استفاده از پساب ها گفت: موضوع استفاده از پساب ها برای صنایع و فضای سبز و دیگر پروژه های استان باید در دستو کار قرار گیرد. سرمایه گذاری هایی در این زمینه در حال انجام است تا از پساب تصفیه شده در بخش های مختلف استفاده شود.

حسینی محراب عنوان کرد: بحث زراعت چوب و شیلات در جنوب استان حیاتی است و نمی توانیم برای جوانان که کنار صنایع نیشکری استان هستند زمینه اشتغال فراهم نکنیم.

وی ادامه داد: باید سرمایه گذاران به ویژه بانک ها را به سمت سرمایه گذاری در حوزه تصفیه پساب ها دعوت کنیم تا شاهد استفاده بهینه از این پساب ها باشیم. محیط زیست خیلی می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

مرجع: ایسنا