لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی تصویب شد

لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی تصویب شد
به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی طغیانی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز(یکشنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق و ارز گفت: این لایحه در مجلس قبلی تصویب و در شورای نگهبان در حال بررسی بوده؛ شواری نگهبان معتقد است مجلس اساسا باید لایحه را با لحاظ نظر قوه قضاییه به شورا ارسال می‌کرد به همین دلیل رئیس قوه‌ قضاییه موارد مدنظر قوه در این لایحه را تایید کرد، لذا با توجه به تایید قوه‌ قضاییه از این به بعد شورا وارد بحث محتوای لایحه خواهد شد. در نهایت مقرر شد لایحه مجددا برای بررسی محتوا به شورا فرستاده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: طرح نرخ ارز پایه حقوق ورودی (اینکه 4 درصد با چه نرخ ارزی محاسبه شود) نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مقرر شد نرخ ارز غیرترجیحی برای تمامی کالاها در نظر گرفته شود، البته حقوق ورودی وتعرفه به نحوی کالاهای اساسی، مواد اولیه، خط تولید، قطعات و… تغییر کند که نرخ ارز موثر آن در بازار برای مردم تغییری نداشته باشد.

طغیانی همچنین از بررسی لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی با حضور نماینده‌ شورای نگبهان خبر داد و گفت: این لایحه در جلسه امروز به تصویب رسید لذا برای تصویب نهایی به صحن ارسال خواهد شد.