لایحه‌ای برای قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها در کنگره آمریکا ارائه شد

لایحه‌ای برای قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها در کنگره آمریکا ارائه شد

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

سه نماینده دموکرات کنگره آمریکا، طرحی را ارائه کرده‌اند که طبق آن، قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای فعالیت استیبل کوین‌ها در این کشور وضع می‌شود. در صورت تصویب این طرح، ارائه‌دهندگان چنین خدماتی باید مراحل قانونی مربوط به یک بانک را طی کنند.

به گزارش دیکریپت، سه تن از قانون‌گذاران دموکرات لایحه‌ای را پیشنهاد داده‌اند که استیبل کوین‌ها، از جمله استیبل کوین فیس‌بوک را قانون‌گذاری می‌کند. استیبل کوین فیس‌بوک که قبلا لیبرا نام داشت، اخیرا اعلام کرده است که نام خود را حالا به دییِم (Diem) تغییر ‌نام داده است. رشیده طلیب، خسوس گارسیا (Jesus Garcia) و استفن لینچ (Stephen Lynch)، سه نماینده دموکرات کنگره آمریکا هستند که این طرح را ارائه کرده‌اند.

بر طبق قانون استیبل، صادر‌کنندگان استیبل کوین ملزم به ارائه منشور بانکی هستند و قبل از صدور ارز خود، باید تاییدیه فدرال رزرو (FDIC) و دیگر نهادهای مربوطه را دریافت کنند. وثیقه‌گذاری برای تضمین حفاظت از سرمایه‌ها از دیگر ملزوماتی است که طبق این طرح، عرضه‌کنندگان ارزها باید آنها را رعایت کنند. این وثیقه یا باید تحت قانون FDIC‌ تامین شود یا معادل دلاری آن در سپرده فدرال رزرو قرار گیرد. این بخش از قانونی به‌عقیده بسیاری، سخت‌گیرانه است.

حتی بانک‌های رمزنگاری‌شده (کریپتو بانک‌‌ها) که پیش‌تر در ایالت‌های وایومینگ منشور بانکی دریافت کرده‌اند هم باید بار دیگر بررسی شوند. کراکن فایننشال (Kraken Financial) و اونتی (Aventi) از جمله این بانک‌ها هستند. این در حالی است که FDIC امکان بیمه ارزهای دیجیتال را مهیا نمی‌کند.

در حالی که در بیانیه‌های مطبوعاتی اشاره شده است که بیماری کوید 19 موانع زیادی را برای دسترسی به موسسات مالی اصلی و استفاده از آنها ایجاد کرده است، اما واضح است که تهیه‌کنندگان این طرح نمی‌خواهند افراد سودجو از درآمد آمریکایی‌های قشر ضعیف و متوسط استفاده کنند. آنها به طور خاص به لیستی از «بانک‌های در سایه» اشاره می‌کنند. منظور از این اصطلاح، سازمان‌هایی است که به‌عنوان بانک قانون‌گذاری نشده‌اند اما محصولاتی مانند وام و غیره عرضه می‌کنند.

استفان لینک اظهار داشته که استیبل کوین‌ها روشی جدید و ابتکاری را برای مشتریان فراهم کرده‌اند تا مشتریان از این طریق از پول خود استفاده کنند. او بر این باور است که این فناوری می‌تواند تراکنش‌های مالی را کارآمد‌تر کند و این در حالی است که این فناوری پتانسیل افزایش شمول مالی را نیز دارد.

به‌گفته بسیاری، لینچ و همکارانش با اشتباه قانون‌گذاری، ممکن است باعث تبدیل‌شدن ارائه‌دهندگان خدمات حوزه ارزهای دیجیتال به بانک‌ها شوند. طلیب در این باره می‌گوید:

پیش‌تر بانک‌های سنتی بزرگتر، قشر کم‌درآمد و با درآمد متوسط و رنگین‌پوستان را قربانیان خود کرده بودند. پیشگیری از وقوع دوباره این اعمال توسط ارائه‌دهندگان خدمات [حوزه] ارزهای دیجیتال، از اهمیت بسیاری برخوردار داست.

گارسیا اما، در صحبت‌های خود لحن محتاطانه‌ای در پیش گرفته و ابراز داشته است که قانون‌زدایی دولت ترامپ در سیستم مالی آنها، راه را برای شرکت‌های فنی باز کرده است تا به تحکیم موقعیت خود بپردازند و با استفاده از محصولاتی که وعده شمول مالی را می‌دهند اما تنها سیستم بانکی را تضعیف می‌کنند و از رنگین‌پوست‌ها به عنوان «طعمه» استفاده کنند .   

طرح قانونی STABLE هنوز توسط این نماینده‌ها به کمیته مربوطه نرفته است. شایان ذکر است که لینچ، رئیس کارگروه فناوری‌های اقتصادی است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.