به دلیل نگرانی‌ها از تقاضای چین، نفت به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر رسید

به دلیل نگرانی‌ها از تقاضای چین، نفت به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر رسید

توکیو (رویترز) – قیمت نفت روز سه‌شنبه کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در دو هفته گذشته رسید. زیرا مذاکرات آتش‌بس بین روسیه و اوکراین نگرانی‌ها از اختلالات بیشتر در عرضه را کاهش داد و افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در چین نگرانی‌ها در مورد کندتر شدن تقاضا را تقویت کرد.

قیمت نفت

بهای معاملات آتی برنت پس از کاهش بیش از 6 دلاری به 100.05 دلار در اوایل جلسه، تا ساعت 0445 GMT با 4.74 دلار یا 4.4 درصد کاهش به 102.16 دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای اولین بار از اول مارس به زیر 100 دلار رسید و 4.58 دلار یا 4.2 درصد کاهش یافت و به 98.43 دلار در هر بشکه رسید. در اوایل جلسه به 96.70 دلار کاهش یافت.

هر دو شاخص در روز قبل بیش از 5 درصد کاهش یافتند که برنت 5.1 درصد و 5.8  WTI درصد کاهش یافت.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت Fujitomi Securities Co Ltd گفت: «انتظارات تحولات مثبت در مذاکرات آتش‌بس روسیه و اوکراین امیدها برای کاهش تنگناها در بازار جهانی نفت خام را تقویت کرد.

او گفت: قرنطینه‌های جدید برای مهار همه‌گیری کووید-19 در چین نگرانی‌ها را نسبت به کاهش تقاضا افزایش داد.

چین روز سه‌شنبه جهش شدیدی در موارد ابتلا به کووید-19 ثبت کرد و موارد جدید از روز گذشته بیش از دو برابر شده و به بالاترین حد در دو سال گذشته رسیده است زیرا شیوع ویروس به سرعت در شمال شرق این کشور گسترش یافته است.

قیمت نفت خام

مذاکرات بیشتر بین مذاکره‌کنندگان اوکراینی و روسیه برای کاهش بحران در روز سه‌شنبه پس از گفتگوهای روز دوشنبه از طریق ویدئو بدون اعلام هیچ پیشرفت جدیدی به پایان رسید.

منابع آمریکایی و خارجی آگاه روز دوشنبه گفتند که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قرار است هفته آینده برای دیدار با رهبران ناتو برای گفتگو در مورد جنگ روسیه در اوکراین به بروکسل سفر کند.

ایالات متحده به چین نسبت به ارائه کمک نظامی یا مالی به مسکو هشدار داده است. دو مقام هندی گفتند، اما هند ممکن است پیشنهاد روسیه برای خرید نفت خام و سایر کالاها را با تخفیف بپذیرد، به این معنی که دهلی می‌خواهد شریک تجاری اصلی خود را حفظ کند.

تسویوشی اوئنو، اقتصاددان ارشد مؤسسه تحقیقاتی NLI گفت: حتی در صورت برقراری آتش‌بس، انتظار می‌رود قیمت نفت در سطوح بالا باقی بماند زیرا تلاش‌های غرب برای منزوی کردن مسکو از طریق تحریم‌ها ادامه خواهد یافت و بازار جهانی نفت را در شرایط فشرده نگه می‌دارد.

او گفت: «با این حال، سقوط اخیر در بازار نفت در حالی اتفاق می‌افتد که برخی از سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی فزاینده در مورد نوسانات اخیر، موقعیت‌های خرید خود را کاهش دادند».

سرمایه‌گذاران هفته گذشته با افزایش قیمت‌ها به بالاترین سطح چند ساله، بدتر شدن چشم‌انداز اقتصادی و نوسان شدید باعث شد که حفظ موقعیت‌های مشتقه گران‌تر شود، شرط‌های صعودی روی قیمت نفت را کاهش دادند.

برای مشاهده آخرین اخبار بازار کامودیتی می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی کالا و انرژی شوید.