قیمت نفت با تشدید بحران اوکراین افزایش یافت

قیمت نفت با تشدید بحران اوکراین افزایش یافت

با ادامه تشدید بحران در اوکراین و تحریم های غرب علیه روسیه قیمت نفت در روز دوشنبه افزایش یافت و به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسید.

بهای معاملات آتی برنت 1 درصد افزایش یافت و به 112 دلار و 79 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 0.9 درصد افزایش یافت و به 107 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید.  

در روز پنجشنبه با وجود اخباری مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا احتمالا واردات نفت روسیه را ممنوع کند قیمت نفت  بیش از 2.5 درصد افزایش یافت.

اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد که در حال تنظیم پیشنهادهایی برای ممنوعیت نفت خام روسیه است اما آلمان اعلام کرد که فورا از تحریم حمایت نمی‌کند.

چیوکی چن، تحلیلگر ارشد سانوارد تریدینگ (Sunward Trading)گفت: تداوم جنگ بین روسیه و اوکراین بدون هیچ نشانه‌ای از آتش‌بس به نگرانی‌های عرضه دامن زد، به‌ویژه اینکه انتظار می‌رود با نزدیک شدن فصل رانندگی در نیمکره شمالی، تقاضا افزایش یابد.

آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داده بود از ماه مه به بعد تقریباً 3 میلیون بشکه نفت در روز روسیه ممکن است به دلیل تحریم ها بسته شود و یا خریداران داوطلبانه از محموله‌های روسیه خودداری کنند.

خبرگزاری اینترفاکس روز جمعه گزارش داد تولید نفت روسیه در ماه آوریل به کاهش خود ادامه داده است و در نیمه اول ماه نسبت به ماه مارس 7.5 درصد کاهش یافته است.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت فوجیتومی (Fujitomi Securities Co Ltd) گفت: بازار نفت احتمالاً در این هفته روند صعودی خواهد داشت، زیرا عرضه اضافی محدود از تولیدکنندگان عمده نفت برای جبران کاهش جریان از روسیه خواهد بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک پلاس) فشار غرب را برای افزایش تولید با سرعت بیشتری تحت توافق قبلی برای افزایش عرضه رد کرده اند.

گزارش هفته گذشته اوپک نشان داد تولید اوپک در ماه مارس تنها با 57 هزار بشکه افزایش به 28.56 میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به افزایش 253 هزار بشکه ای که اوپک در توافق اوپک پلاس مجاز دانسته بود، عقب تر است.

علاوه بر این فشارها، لیبی روز یکشنبه تولید نفت از میدان نفتی ال فیل خود را متوقف کرد.  پس از تسلط معترضانی که خواستار استعفای عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر مستقر در طرابلس بودند، صادرات به این بندر متوقف شد.

برای مشاهده آخرین اخبار کامودیتی می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها