قیمت نفت امروز به 117 دلار کاهش یافت

قیمت نفت امروز به  117 دلار کاهش یافت
خلاصه اخبار

در حالی که در روز گذشته، قیمت نفت با توجه به نشانه های کاهش عرضه جهانی به بالاترین رقم خود رسیده بود، امروز جمعه، در اولین ساعات معاملات در آسیا قیمت نفت، کاهش را تجربه کرد.در ماه جاری، اتحادیه اروپا به خاطر حمله روسیه به اوکراین، از تحریم های جدیدی سخن به میان آورده، با این حال تصویب این…

به گزارش سیگنال به نقل از خودرو

در حالی که در روز گذشته، قیمت نفت با توجه به نشانه های کاهش عرضه جهانی به بالاترین رقم خود رسیده بود، امروز جمعه، در اولین ساعات معاملات در آسیا قیمت نفت، کاهش را تجربه کرد.

در ماه جاری، اتحادیه اروپا به خاطر حمله روسیه به اوکراین، از تحریم های جدیدی سخن به میان آورده، با این حال تصویب این تحریم ها به حمایت هر 27 عضو این اتحادیه نیاز دارد. به همین دلیل، مجارستان که کشوری محصور خشکی است، اعلام کرده است که کشورش برای صفرکردن وابستگی خود به نفت روسیه، به سه و نیم تا چهارسال زمان نیاز دارد و باید سرمایه گذاری های زیادی برای تحقق این موضوع انجام دهد و تا هنگامی که سرمایه گذاری های بنیادی برای تنظیم اقتصاد خود انجام نداده است، نمی تواند به جمع تحریم کنندگان اتحادیه اروپا بپیوندد.

 

با این حال، قیمت هر بشکه نفت برنت و نفت وست تگزاس امروز کاهش یافت. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 6 سنت معادل 0.5 درصد کاهش به 117 دلار و 34 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 3 سنت معادل 0.3 درصد کاهش، 114 دلار و 6 سنت معامله می‌شود.

از ابتدای سال 2021 میلادی، قیمت نفت 50 درصد افزایش‌یافته است. طبق گفته منابع اوپک، ائتلاف اوپک پلاس در نظر دارد که در اجلاس دوم ژوئن،افزایش تولید را طبق قرارداد قبلی را به روال سابق گذشته نزدیک کند و تولید خود در ماه ژوئیه را تنها 432 هزار بشکه در روز افزایش دهد. این ائتلاف درخواست غرب برای افزایش سریع‌تر تولید جهت پایین آوردن قیمت نفت را رد کرده‌است.

اتحادیه اروپا تاکنون به مجارستان و اسلواکی تنها یک سال برای توقف خرید نفت از روسیه مهلت داده، اما اوربان نخست وزیر مجارستان از اتحادیه اروپا خواست پنج سال مهلت برای توقف تدریجی این واردات مهلت بدهد.

پیشتر هم اتحادیه اروپا که به مجارستان و اسلواکی به علت وابستگی شدید به نفت روسیه، تنها یک سال برای متوقف کردن خرید نفت از روسیه مهلت داده بود، نخست وزیر مجارستان از اتحادیه اروپا خواست پنج سال مهلت بدهد تا بتواند این واردات را به طور تدریجی کاهش دهد. وی گفته بود که وابستگی مجارستان به واردات نفت از طریق خط‌های لوله به معنی لزوم سرمایه گذاری‌های بسیار گسترده برای رهایی از نفت روسیه خواهد بود.