قیمت مرجع سهام کوین‌بیس اعلام شد

قیمت مرجع سهام کوین‌بیس اعلام شد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

قیمت مرجع

بازار بورس نزدک(Nasdaq) ساعاتی قبل پیش از لیست کردن مستقیم سهام صرافی کوین‌بیس(Coinbase)، قیمت مرجع 250 دلار در ازای هر سهم را اعلام کرد؛ این رقم باعث می‌شود که ارزش صرافی مبادله‌ی رمزارز فوق مجموعاً 65/3 میلیارد دلار ارزیابی شود.

کوین‌بیس به عنوان اولین کسب و کار بزرگ رمزارزی در ایالات متحده قرار است به صورت سهام عمومی در بازار نزدک عرضه شود،‌ روندی که نتیجه‌ی آن افزایش سرمایه‌ی در حال گردش این شرکت تا مرز 100 میلیارد دلار خواهد بود. این درحالیست که کوین‌بیس بلافاصله در لیست 85 شرکت با ارزش و گران‌قیمت در ایالات متحده جای خواهد گرفت.

صرافی کوین‌بیس مدتی قبل به جای انتخاب مسیر عرضه‌ی عمومی اولیه(IPO) که صرافی‌های دیگر معمولاً در پیش می‌گیرند، اعلام کرد که به دنبال لیست شدن مستقیم در بازارهای بورس آمریکاست. این بدان معناست که به جای جمع‌آوری مقداری سرمایه به واسطه‌ی فروش سهام به تعداد محدودی سرمایه‌گذار سازمانی، کوین‌بیس به سهامداران و ذی‌نفعان خود اجازه می‌دهد تا بلافاصله خرید و فروش سهام با قیمت لحظه‌ای بازار را آغاز کنند.

قیمت مرجع اعلام شده توسط بازار نزدک در واقع منعکس کننده‌ی معاملات اخیر سهام کوین‌بیس در بازار خصوصی و ورودی بانکداران سرمایه‌گذاری است، اما مشخص نمی‌کند که قیمت اولیه‌ی سهام از چه رقمی دقیقاً آغاز خواهد شد.

اولین لیست شدن مستقیم سهام

لازم به ذکر است که این رویداد اولین لیست شدن مستقیم سهام در بازار نزدک نیز به شمار می‌آید. در پنج مورد لیست شدن مستقیم سهام که در بازار سهام و اوراق بهادار نیویورک صورت گرفت(سهام اسپاتیفای، اسلک، پالانتیر، آسانا و روبلاکس)، قیمت اولیه‌ی اعلام شده به طور متوسط 37 درصد بالاتر از قیمت مرجع بوده است.

در صورتی که سهام کوین‌بیس هم با همین سطح افزایش قیمت کار خود را آغاز کند، قیمت هر سهم چیزی حدود 343 دلار خواهد بود؛ رقمی که بسیار نزدیک به متوسط قیمت آن در بازارهای خصوصی برای سه‌ماهه‌ی ابتدایی می‌باشد.

صرافی کوین‌بیس هفته‌ی گذشته با انتشار بیانیه‌ای به گزارش سطح درآمد در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری پرداخت و اعلام کرد که با افزایش 9 برابری درآمد مواجه شده و این رقم به 1/9 میلیارد دلار رسیده است. درحالیکه درآمد خالص از 32 میلیون دلار در سال گذشته، اکنون به چیزی بین 730 تا 800 میلیون دلار افزایش یافته است.

بیت کوین و اتریوم عامل پیشرفت کوین‌بیس هستند

این درحالیست که بخش قابل توجهی از تراکنش‌های صورت گرفته در صرافی کوین‌بیس مربوط به رمزارزهای بیت کوین و اتریوم می‌باشد. این دو رمزارز طی یک سال گذشته یک روند صعودی قدرتمند را آغاز کرده و به ترتیب 800 درصد و 1300 درصد سودآوری و افزایش ارزش را به ارمغان آورده‌اند.

بیت کوین ویتالیک بوترین اتریوم

برای کل سال 2020 هم این صرافی اعلام نموده که درآمد آن دو برابر شده و به رقم 1/28 میلیارد دلار رسیده است. طبق آنچه در گزارش کوین‌بیس توضیح داده شده، این پلت‌فرم در سال 2019 در حال ضرردهی مالی بوده و از ابتدای سال 2020 سودآوری آن آغاز گردیده است.

پلت‌فرم مبادله‌ی رمزارز کوین‌بیس از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های بلند مدتی انجام داده است تا به عنوان مرکز «اقتصاد نوظهور رمزارزها» قرار بگیرد، بازار رو به رشدی که تراکنش‌های مالی آنلاین آن عمدتاً به شبکه‌های بلاک‌چینی ختم شده و به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تراکنش‌های برون مرزی ارزان و آنی انجام دهند. با تمام این تفاسیر، این شرکت اذعان نموده که رشد کوتاه مدت اساساً به قیمت و حجم معاملات رمزارز بیت کوین بستگی دارد.

نظر شما در رابطه با لیست شدن سهام کوین‌بیس در بازار نزدک چیست؟ آیا قیمت اعلام شده عادلانه بوده است؟ با لیست شدن کوین‌بیس در یک بازار سهام عمومی چه تغییراتی در بازار رمزارزها رخ خواهد داد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.