قیمت فولاد به زیر ۱۰ هزار تومان می‌رسد

قیمت فولاد به زیر ۱۰ هزار تومان می‌رسد

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای علی نیکزاد نائب رئیس دوم مجلس در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده بین مجلس و وزارت صمت برای واقعی‌تر شدن قیمت فولاد و سیمان در کشور افزود: در حال حاضر تولید سالانه فولاد در کشور 30 میلیون تن و تولید سیمان 61 میلیون تن است که از این میزان تولیدات به ترتیب مصرف داخی فولاد 10 میلیون تن و سیمان 50 میلیون تن است.
 
قیمت فولاد به زیر 10 هزار تومان می‌رسد
آقای نیکزاد با اشاره به این که قیمت عرضه شده فولاد در کشور هم اکنون بیشتر از قیمت جهانی آن است گفت: با اقدامات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، قیمت هر کیلو فولاد از 17 هزار تومان به 10 هزار و 500 تومان کاهش یافت و با جلسات متعددی که مجلس با وزیر صمت داشته است، آقای رزم حسینی قول دادند که قیمت فولاد را در آینده نزدیک به زیر 10 هزار تومان برسانند.

نائب رئیس مجلس افزود: این که هر کسی بخواهد فولاد را خارج از بورس معامله و وزارت صمت را تخریب کند، کار خلافی است و حتما باید این خرید و فروش از طریق بورس انجام شود و اعتماد به مجلس این است که قیمت فولاد حتما باید به زیر 10 هزار تومان در آینده برسد.

نائب رئیس دوم مجلس میزان ارزبری فولاد در هر تن را 50 دلار ذکر کرد و گفت: این میزان ارزبری برای هر کیلو فولاد بیش از 1500 تومان اثرگذاری نخواهد داشت.

وی افزود: اعتقاد بخش خصوصی فولاد هم بر کاهش قیمت فولاد تا زیر 10 هزار تومان است.

آقای نیکزاد درباره قیمت واقعی سیمان در بازار نیز گفت: قیمت سیمان نیز چه به صورت پاکت و چه به صورت فله‌ای باید به هر تن زیر 290 هزار تومان برسد و مجلس به صورت جدی این امر را پیگیری خواهد کرد.