قیمت طلای جهانی کاهش یافت

قیمت طلای جهانی کاهش یافت

روز چهارشنبه معاملات آتی طلا 0.26 درصد کاهش یافت و به 1970 دلار و 90 سنت رسید. دلار که معمولاً معکوس با طلا حرکت می کند امروز چهارشنبه کاهش یافت اما نزدیک به بالاترین حد خود در ماه می 2020 باقی ماند.

قیمت طلای جهانی کاهش یافت

بازدهی خزانه داری ایالات متحده در روز سه شنبه کاهش یافت و بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا برای اولین بار کاهش یافت.

اگرچه داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه بالاترین نرخ تورم ایالات متحده را از اواخر سال 1981 نشان می‌دهد، امید کوچکی وجود داشت که فشارهای قیمتی ممکن است به اوج خود رسیده باشد.

جنگ در اوکراین باعث شد که قیمت بنزین به بالاترین حد خود برسد و این امر باعث شد تا فدرال رزرو آمریکا در ماه می 2022 نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد. جنگی که با تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه تسریع شد، هیچ نشانه ای از پایان یافتن ندارد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز می‌خواهد آن را ادامه دهد. همچنین انتظار می‌رود که ایالات متحده تسلیحات بیشتری به اوکراین بفرستد.

بانک مرکزی نیوزلند با اعلام تصمیم سیاست خود در اوایل روز نرخ بهره خود را به 1.5 درصد افزایش داد و بانک کانادا نیز در اواخر روز به دنبال آن بود. بانک مرکزی اروپا و بانک کره تصمیمات مربوطه خود را روز پنجشنبه اعلام خواهند کرد.  

در سایر فلزات گرانبها، نقره با 25 دلار و 36 سنت در هر اونس ثابت بود، در حالی که پلاتین 0.3 درصد و پالادیوم 1.1 درصد افزایش یافت.

برای مشاهده آخرین اخبار طلا و ارز می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی طلا و ارز شوید.