قیمت سکه گران می‌شود؟

قیمت سکه گران می‌شود؟

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، قیمت سکه طرح جدید در اولین روز هفته به 5 میلیون و 650 هزار تومان رسید. دیروز نرخ دلار بازار آزاد افتی 2/ 5 درصدی را تجربه کرد. آیا این روند مجددا تکرار خواهد شد؟

دنیای اقتصاد در مورد وضعیت سکه نوشته است: از سوی دیگر طلای جهانی هم در معاملات آخر هفته تحت فشار شدیدی قرار گرفت و نزدیک به 60 دلار از ارزش خود را از دست داد. به این ترتیب بهای اونس فلز زرد به 1586 دلار رسید. سکه هم شنبه با تعقیب دلار داخلی و طلای جهانی 2/ 6 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد. عمده کارشناسان بیان می‌کنند علاوه بر انگیزه شناسایی سود، ریزش شدید بازارهای سهام آمریکا منجر شده تا سرمایه‌گذاران برای تامین نقدینگی مورد نظر خود به فروش دارایی‌های طلا روی آورند و از این رو قیمت اونس نزولی شده است. اما انتظار می‌رود که طلا روند صعودی خود را به خصوص به دلیل احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بازیابد.

بازگشت سکه به کانال 5 میلیون

دیروز سکه پس از 3 روز به زیر کانال 6 میلیون تومانی بازگشت. روز شنبه، فلز گران‌بهای داخلی، 370 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 5 میلیون و 650 هزار تومان رسید. این کمترین قیمت فلز گرانبهای داخلی از اول اسفندماه بود. سکه تنها در 19 دی ماه نسبت به دیروز افت بیشتری را تجربه کرده بود. در آن مقطع زمانی سکه از کانال 5 میلیونی به کانال 4 میلیونی بازگشته بود.

اما چه عواملی زمینه‌ساز افت قیمت سکه در دهمین روز اسفندماه شدند؟ به گفته فعالان، در درجه اول افت قیمت دلار در کاهشی شدن بازار سکه نقش داشت. با این حال، نباید از خاطر برد که سقوط بهای طلای جهانی نیز در انتظار بازیگران بازار داخلی موثر بود. طلا در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی به یکباره افت شدیدی را تجربه کرد و از کانال هزار و 600 دلاری عقب نشست و در محدوده هزار و 585 دلاری قرار گرفت. به این ترتیب، افت شدید طلا نیز در انتظارات بازار داخلی اثر داشت، همان‌طور که جهش آن به سوی کانال هزار و 700 دلاری باعث شده بود که خریدها در بازار داخلی افزایش پیدا کند. در واکنش به افت قیمت طلای جهانی، ‌هر گرم طلای 18 عیار نیز در بازار داخلی به زیر مرز 600 هزار تومانی بازگشت. دیروز هر گرم طلای 18 عیار با قیمت 577 هزار تومان به فروش می‌رسید که 43 هزار تومان کمتر از روز پنج‌شنبه بود. حتی روز شنبه قیمت سایر سکه‌های کوچک نیز دچار ریزش شد؛‌ نیم سکه از کانال 3 میلیونی پایین رفت و ربع سکه نیز تا کانال یک میلیون و 700 هزار تومانی عقب‌نشینی کرد. با توجه به اینکه بازارهای جهانی در روز یکشنبه تعطیل است، قیمت سکه در این روز بیشتر تحت تاثیر نوسانات دلار در بازار داخلی خواهد بود. البته ممکن است انتظارات بازیگران بازارهای جهانی در مورد روند بهای طلا در هفته جاری نیز خرید و فروش‌های بازار داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • پنجاه گرم طلای ابشده الان دارم
    بفروشم یا نه؟ ؟

    • سلام دوست عزیز. برای آگاهی از وضعیت بازار طلا و سکه و پیش بینی بهتر این بازار پیشنهاد میکنم تحلیل های بخش طلا و سکه سایت سیگنال رو دنبال کنید.