قیمت سکه تا چند روز دیگر چه می‌شود؟

قیمت سکه تا چند روز دیگر چه می‌شود؟

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، قیمت سکه روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشته است، اما آیا این نوسان ادامه‌دار خواهد بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد تحلیل کرده است: روز گذشته معامله‌گران بازار سهام شاهد رشد قیمت سکه در کنار نوسانات زیاد آن بودند. هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ یکشنبه به قیمت ۵ میلیون و ۲۰ هزار تومان معامله شد. به این ترتیب سکه توانست پس از ۶ ماه از مرز ۵ میلیون تومانی خود عبور کند. دیروز نرخ دلار در بازار آزاد رشدی ۲/ ۲ درصدی داشت که بخشی از صعود ۲/ ۴ درصدی سکه را رقم زد.

رشد قیمت طلای جهانی و چشم‌انداز صعود آن پس از بازگشایی بازار جهانی در دوشنبه بخش دیگری از رشد پرقدرت قیمت سکه را توضیح می‌دهد. بازار سکه از ۴ دی ۹۷ تا به حال چنین صعودی را تجربه نکرده بود. به این ترتیب به نظر می‌رسد با افزایش نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا رشد بیشتری را در بازار سکه داخلی شاهد باشیم.

فشار چندجانبه بر فلز زرد

هر اونس طلا در آخرین معاملات بازار جهانی به نرخ ۱۵۵۲ دلار معامله شد که بیشترین سطح ۴ ماه گذشته است. فلز زرد طی هفته گذشته رشدی ۴/ ۲ درصدی را تجربه کرد و بازدهی خود را از اول فروردین امسال به ۸/ ۱۸ درصد رساند. افزایش مداوم تنش‌ها بین کشورهای خاورمیانه و آمریکا به‌دنبال اقدام تروریستی ایالات‌متحده در کنار تصمیم فدرال رزرو برای عدم تغییر نرخ‌های بهره، طلای جهانی را از جمعه بر مدار صعودی قرار داد. درحالی‌که بازارهای سرمایه در عموم کشورهای جهان با افت مواجه شدند، تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله طلا، ین و بیت‌کوین افزایش یافته است. تحلیلگران فنی بازار طلا هم عقیده دارند کف حمایتی فلز زرد سطح ۱۵۲۰ دلار است و هر چقدر طلا برفراز این مرز بیشتر استقرار یابد، می‌تواند به سطوح بالاتری دست یابد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها