قیمت سکه امروز چه می‌شود؟

قیمت سکه امروز چه می‌شود؟

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، امروز بازار طلا در حالی کار خود را از سر خواهد گرفت که آخرین قیمت‌ها تا روز پنجشنبه حاکی از صعودی بودن روند بازار داشت.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد پنجشنبه ۱۲ دی ماه تا ساعت ۱۸ با ۴۶ هزار تومان افزایش به چهار میلیون و ۶۷۶ هزار تومان رسیده بود.

اما در ادامه پیش‌بینی می‌شود وضعیت قیمت سکه چطور باشد؟ در این مورد دنیای اقتصاد تحلیل کرده است: بهای هر سکه طرح جدید هم در هفته گذشته مسیر دلار را پی گرفت و به این ترتیب، سکه سومین صعود هفتگی متوالی خود را ثبت کرد. علاوه بر دلار، بازار جهانی هم شروع مثبتی را به نفع سکه رقم زد. قیمت طلای جهانی که روز پنج‌شنبه صعود ملایمی را در آغازگاه سال ۲۰۲۰ رقم زده بود، عصر جمعه به‌دنبال تشدید نگرانی‌ها از رویارویی نظامی ایران و آمریکا طی جهشی ۲۳ دلاری تا سطح ۱۵۴۶ دلار پیش رفت و به بالاترین ارتفاع در چهار ماه اخیر رسید. با حمایت‌های دوجانبه دلار داخلی و اونس جهانی، شروع مثبتی در انتظار فلز زرد در بازار داخلی است.

نگاه خیره دلار به ریسک‌های سیاسی

نرخ دلار در هفته گذشته نوسانات محدودی را به ثبت رساند و در آخرین معاملات روز پنج‌شنبه به سطح ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومانی رسید و رشد هفتگی ۸/ ۰ درصدی را ثبت کرد. انتظار می‌رفت دلار با اتمام فصل تسویه حساب تجار (پایان سال میلادی) در مسیر نزولی بیفتد؛ اما بروز علائم منفی از فضای سیاسی این مجال را به بازار ارز نداد. بسیاری مخالفت بر سر دو لایحه باقی‌مانده از لوایح چهارگانه FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام را از عوامل مهم رشد نرخ دلار در هفته گذشته عنوان کردند. سیگنال‌های منفی به دلار روز جمعه با حمله آمریکا و شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه تشدید شد و بازار ارز در انتظار یک شوک جدید است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها