قیمت سکه امروز چه می‌شود؟

قیمت سکه امروز چه می‌شود؟

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، در روزهای اخیر همزمان با نوسان قیمت دلار، قیمت سکه با شدت کمتر تغییراتی را پشت سر گذاشت. آیا امروز قیمت سکه شاهد تغییری خواهد بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد پیش‌بینی کرده است: قیمت هر سکه طرح جدید ساعت 16 یکشنبه به 5 میلیون و 165 هزار تومان رسید. روز گذشته نرخ دلار در بازار تهران در ابتدای روز حتی تا سطح 14 هزار و 180 تومان هم صعود کرده بود، اما در نیمه دوم معاملات تغییر مسیر داد و به سطح پیشین بازگشت.

سکه هم با پیروی از نرخ ارز 10 هزار تومان (2/ 0 درصد) از ارزش خود را از دست داد؛ به عبارت دیگر همان‌طور که سکه طی روزهای اخیر با شتاب بیشتری نسبت به دلار در مسیر صعودی حرکت می‌کرد،‌ در مسیر نزولی هم اندکی بیشتر پیش رفت.

اقدامات بازارساز و روند نرخ حواله درهم در نوسانات دیروز نرخ دلار و سکه موثر شناخته شد. در سوی دیگر بازگشایی دوشنبه بازار طلای جهانی می‌تواند بر سرعت حرکت قیمت‌ها در بازار سکه اثرگذار باشد. عموم کارشناسان بازار جهانی تداوم روند صعودی اونس را پیش‌بینی می‌کنند.

افق صعودی طلا

قیمت طلای جهانی طی هفته گذشته با رشد 9/ 0 درصدی به 1584 دلار بر اونس رسید. طلا در حد بالای دامنه نوسان چند ماه اخیر خود معامله می‌شود.

در همین حال برخی تحلیلگران باور دارند ویروس کرونا می‌تواند بهای فلز زرد را تا 1600 دلار بر اونس و حتی بیشتر افزایش دهد. با وجود این، گروه دیگری از کارشناسان با توجه به ضعف تقاضای مصرفی طلا، به خصوص از سوی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آن یعنی چین، قیمت اونس را کم‌نوسان پیش‌بینی می‌کنند.

معامله‌گران بازار جهانی نیم‌نگاهی هم به سیاست‌های بانک‌های مرکزی دنیا دارند. چگونگی مقابله این سیاست‌گذاران پولی با اثرات اقتصادی ویروس کرونا می‌تواند تاثیر مشخصی بر قیمت طلای جهانی داشته باشد. بر این اساس انتشار صورت‌جلسه فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه زیر ذره‌بین کارشناسان قرار دارد.

برآیند صفر دلار

یکشنبه نرخ دلار اگرچه در ابتدا روندی صعودی داشت اما نهایتا تا ساعت 16 روی نرخ 14 هزار و 50 تومان قرار گرفت و از این‌رو معاملات را بدون تغییر در نرخ به پایان رساند. شنبه فعالان بازار ارز شاهد شکستن مرز 14 هزار تومانی دلار پس از حدود یک ماه نوسان در کانال 13 هزار تومان بودند.

گمانه‌زنی‌ها درخصوص FATF به‌عنوان بهانه اصلی صعود دلار مطرح می‌شد. با وجود این برخی فعالان بازار عقیده داشتند بازارساز اجازه رشد قیمت دلار را خواهد داد تا بعد با عرضه ارز در قیمت‌های بالاتر، نوسان‌گیران را دچار زیان کند.

دیروز هم بازارساز نرخ خرید دلار صرافی‌های منتخب را 50 تومان بیشتر از نرخ فروش آنها افزایش داد که به‌نظر می‌رسد تا حدی سناریوی مذکور را تایید کرده و موجب کاهش التهابات بازار ارز شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها