قیمت دلار در کوتاه‌مدت چه می‌شود؟

قیمت دلار در کوتاه‌مدت چه می‌شود؟

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار در روزهای اخیر نوسانات چندان زیادی نداشته است، با این حال برخی نسبت به آینده این ارز تا پایان امسال ابراز نگرانی کرده‌اند. آینده دلار در کوتاه‌مدت چه خواهد شد؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: بازار ارز که برای دو روز در مسیر صعودی حرکت می‌کرد، طی معاملات چهارشنبه مجددا عقب‌نشینی کرد. نرخ هر دلار آمریکا ساعت 16 دیروز 35 تومان کاهش یافت و به سطح 13 هزار و 595 هزار تومان رسید. شاخص ارزی کشور در حالی دیروز تن به افت 3/ 0 درصدی داد که حدود ساعت 15 تا سطح 13 هزار و 650 تومان هم بالا رفته بود. اما همین موج خرید زمینه را برای شناسایی سود فعال کرد و به این ترتیب، شاخص ارزی از متوسط دو هفته اخیر عقب نشست.

برخی از فعالان بازار پایداری دلار در این مرز را نوعی تمرین برای ساختن کف حمایتی و مقدمه‌چینی برای تداوم روند صعودی دانسته و حرکت همگرای نرخ‌های رسمی را هم نشانه موافقت بازارساز با نرخ‌های آزاد عنوان کرده‌اند. برخی اما عبور از فصل اوج تقاضای تجاری را عامل فشار می‌دانند.

فشارهای دوجانبه بر سکه

سکه هم در معاملات روز چهارشنبه دومین افت متوالی خود را در این هفته تجربه کرد. بهای هر سکه طرح جدید از روز یکشنبه طی افتی 2/ 1 درصدی به زیر مرز 5 میلیون تومان برگشت، دوشنبه سعی در جبران داشت و نهایتا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه عقب‌نشینی کرد.

دیروز هر سکه طرح جدید 30 هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند و به سطح 4 میلیون و 945 هزار تومان برگشت. سکه در این دو روز راه خود را از دلار جدا کرد و در حالی بیش از یک درصد افت کرده که نرخ دلار برآیندی صفر داشته است. به‌نظر می‌رسد حرکت‌های تند سکه در مسیر صعودی در کنار افت محسوس قیمت طلای جهانی منجر به واگرایی روند سکه و دلار طی این دو روز شده است. کشف داروی کرونا می‌تواند از محل اونس سکه را تحت فشار بگذارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها