قیمت دلار امروز یکشنبه سوم بهمن ۱۴۰۰

قیمت دلار امروز یکشنبه سوم بهمن ۱۴۰۰

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز،

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز یکشنبه 3 بهمن با 45 تومان افزایش، 27,570 تومان معامله شد. طی معاملات امروز، 27,640 تومان بیشترین قیمت و 27,555 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

قیمت دلار در بازار آزاد نیز 27,900 تعیین شد.

نگاه فعالان بازار ارز به مسیر دلار

برخی از تحلیلگران بازار ارز تهران بر این باورند که بازیگران افزایشی بازار تهران با غنیمت‌شمردن فضای خلوت رسانه‌ای حاکم بر بازار در روز‌های پایانی هفته گذشته تلاش‌‌هایی در جهت بالا‌بردن قیمت شاخص بازار ارز داشتند که انتشار سخنان مسوولان بانک مرکزی مبنی‌بر افزایش میزان درآمد حاصل از صادرات نفتی و همچنین بهبود ذخایر ارزی کشور در نتیجه افزایش تزریق ارز به بازار، سد محکمی مقابل این تلاش‌های افزایشی شد.

از طرف دیگر در اواخر ساعات کاری روز جمعه یکم بهمن‌ماه یکی از خبرنگاران روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از طرفین مذاکره‌کننده اروپایی در حساب توییتر خود نوشت: یک مقام ارشد اتحادیه اروپا می‌گوید او معتقد است که مذاکرات ایران از نظر ماهیت در مسیر درستی برای رسیدن به توافق نهایی است، اما ترس او از این است که مذاکرات بسیار کند پیش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود.

وی همچنین در ادامه از جانب این مقام بلندپایه اروپایی افزود: ما هنوز نتوانسته‌ایم به یک توافق و یک راه‌حل خوب برسیم، با این حال من فکر می‌کنم که ما در اینجا به توافق خواهیم رسید و فکر می‌کنم این اتفاق به‌زودی رخ می‌دهد. تحلیلگران بازار ارز تهران نیز که از روز‌های آغازین هفته گذشته و با اولین برخورد‌های دلار به هسته سخت خود کلید عبور نرخ شاخص بازار ارز از کانال 27‌هزار تومانی را پمپاژ اخبار مثبت سیاسی و ارزی می‌دانستند، معتقدند این سیگنال‌های مثبت با افزایش انتظارات کاهشی معامله‌گران از بازار توانسته به میزان قابل‌توجهی از حجم معاملات ارزی تهران بکاهد و نرخ اسکناس آمریکایی را مجددا در کانال 27‌هزار تومانی نگاه دارد.

آخرین اخبار مرتبط با قیمت دلار را در صفحه قیمت دلار تجارت‌نیوز بخوانید.