قیمت دلار امروز دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ / قیمت دلار کاهش یافت

قیمت دلار امروز دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ / قیمت دلار کاهش یافت

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز،

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز دوشنبه 27 دی با 265 تومان کاهش، 27,243 تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، 27,290 تومان بیشترین قیمت و 27,169 تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4,200 تومان اعلام کرده است.

قیمت دلار در بازار آزاد نیز 27,380 تعیین شد.

خروج فعالان از بازار ارز

طبق روند کاهشی به وجود آمده از آغاز دی ماه سال جاری بسیاری از معامله‌گران و فعالان بازار ارز تهران در جهت جلوگیری از ضرر، سرمایه‌های دلاری خود را به ریال تبدیل کرده و این افراد اکنون نقش خریدار را در بازار ایفا می‌کنند. البته برخی دیگر از تحلیلگران ارزی این افزایش تعداد خریداران را به‌دلیل جلوگیری عمدی معامله‌گران از بالا رفتن دست فروشندگان در راستای افزایش قیمت دلار می‌دانند.

این افراد با اشاره به مساله ذکر شده در بالا مدعی شدند معامله‌گران از عرضه دلار خود در بازار جلوگیری می‌کنند تا این عرضه سبب کاهش قیمت مجدد ارز نشود. این افراد همچنین با اشاره به تلاش‌های چند باره معامله‌گران برای متوقف کردن روند کاهشی ایجاد شده و افزایش دوباره نرخ ارز، معتقدند یکی از مهم‌ترین عامل‌های کاهش فروشندگان در بازار ارز می‌تواند شکل دیگری از تلاش بازیگران بازار ارز در راستای حمایت از مرز مهم 27 هزار و 500 تومانی باشد.

از طرف دیگر برخی از کارشناسان بازار ارز تهران بر این باورند که کانال 27 هزار تومانی هسته سخت نرخ دلار است.

این افراد با اشاره به کاهش و تلاش چند باره قیمت دلار برای عبور از مرز حمایتی 27 هزار و 500 تومانی و افزایش دوباره آن تا سطح تعادلی 27 هزار و 800 تومانی معتقدند که عبور نرخ دلار از این مرز حمایتی و کاهش نرخ این ارز تا سطوح پایین‌تر به مراتب سخت‌تر از کاهش قیمت صورت گرفته در هفته‌های اخیر خواهد بود.

در اقتصاد، به سطح قیمتی مهمی که بازار و معامله‌گران از شکست آن جلوگیری می‌کنند، اصطلاحا هسته سخت معاملات بازار می‌گویند.

آخرین قیمت دلار را در صفحه قیمت دلار نجارت‌نیوز دنبال کنید.