قیمت خانه در حکیمیه/ اجاره خانه در حکیمیه با چه بودجه‌ای امکان‌پذیر است؟

قیمت خانه در حکیمیه/ اجاره خانه در حکیمیه با چه بودجه‌ای امکان‌پذیر است؟
خلاصه اخبار

حکیمیه در شرقی‌ترین نقطه شمال شهر تهران واقع شده و بر اساس تقسیم‌بندی شهر تهران جزو منطقه ۴ شهرداری تهران به شمار می‌رود. این منطقه از تراکم جمعیتی نسبتاً پایینی برخوردار است که از جذابیت‌های آن محسوب می‌شود. همچنین با وجود اینکه طی سال‌های گذشته ساخت‌وساز در این منطقه صورت گرفته اما همچنان تعداد خانه‌های ویلایی از آپارتمان بیشتر است. اما قیمت خانه و اجاره‌بها در این منطقه چقدر است؟

به گزارش تجارت نیوز ،

محله حکیمیه یکی از مناطق شمال شرق شهر تهران است که از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به خیابان دماوند، از غرب به 35 متری خیابان اتحاد و از شرق به جاده تلو محدود می‌شود. همچنین حکیمیه واقع در منطقه 4 شهرداری تهران و به سه فاز تقسیم شده است.

فاز یک از شمال پارک ساحل تا ابتدای خیابان خرم، فاز دو از شمال میدان فجر تا بلوار بهار و فاز سه از بلوار بهار تا کوی دانشگاه امتداد دارد. این منطقه از تراکم جمعیتی به‌نسبت پایینی برخوردار است و اگر چه ساخت‌وساز طی سال‌های گذشته در این منطقه رشد کرده اما همچنان تعداد خانه‌های ویلایی از آپارتمان بیشتر است.

قیمت خانه در حکیمیه

قیمت فروش مسکن حکیمیه

بررسی‌های آگهی فروش مسکن در محله حکیمیه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر متر مسکن در این محله 81 میلیون تومان است. با این حال خانه‌های محدودی با قیمت پایین‌تر و با شرایط خاص هم پیدا می‌شوند؛ برای مثال یک آپارتمان با متراژ 105 متر در محدوده خیابان تخت‌جمشید که سال ساخت آن 1402 است، با قیمت سه میلیارد و 200 میلیون تومان آگهی شده است.

آگهی یک آپارتمان 98 متری دوخوابه، ساخت 1400 نیز مربوط به منطقه بلوار شکاری با قیمت پنج میلیارد تومان، به عبارتی متری 51 میلیون و 20 هزار تومان درج شده است.

همچنین با بودجه 6 تا 9 میلیارد تومان، آپارتمان‌های با متراژ 60 تا 110 متر می‌توان پیدا کرد که به‌ عنوان مثال یک آپارتمان 84 متری دوخوابه، ساخت سال 1384 در منطقه امام حسین با قیمت پنج میلیارد و 800 میلیون تومان معامله می‌شود.

در آگهی دیگری یک آپارتمان 107 متری دو خوابه، ساخت سال 1388 مربوط به منطقه بابائیان با قیمت هفت میلیارد تومان درج شده است.

همچنین آپارتمان‌هایی با قیمت نجومی 120 میلیون تومان برای هر متر مربع در این منطقه یافت می‌شوند؛ به‌ عنوان مثال یک آپارتمان 142 متری سه‌خوابه، سال ساخت 1399 در منطقه فجر با قیمت 17 میلیارد تومان آگهی شده که حاکی از قیمت 119 میلیونی برای هر متر است.

قیمت اجاره خانه در حکیمیه

قیمت اجاره مسکن حکیمیه

قیمت اجاره خانه طی سال‌های گذشته به طرز بی‌سابقه‌ای همراه با تورم افزایش یافته و زندگی را برای مستاجران دشوار کرده است. متوسط قیمت اجاره مسکن در محله حکیمیه بین 238 هزار تومان تا 362 هزار تومان برای هر متر قرار گرفته است.

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد متوسط قیمت پول‌ پیش در منطقه حکیمیه 500 میلیون تومان است که البته میزان اجاره ماهانه با این بودجه بسیار بالا بوده و به‌صرفه نیست. برای مثال یک آپارتمان 85 متری دوخوابه، سال ساخت 1398 در منطقه یاس، با 500 میلیون تومان ودیعه و 12 میلیون تومان اجاره ماهانه آگهی شده است.

در آگهی دیگری یک آپارتمان 70 متری یک‌خوابه با سال ساخت 1380 در منطقه بهشت درج شده است که با ودیعه 300 میلیون تومانی و اجاره ماهانه 6 میلیون تومانی معامله می‌شود.

از طرفی با ودیعه 100 تا 300 میلیون تومانی می‌توان خانه‌هایی با متراژ 60 تا 130 متری را با اجاره ماهانه 6 میلیون تا 30 میلیون تومان اجاره کرد. به‌ عنوان نمونه یک آپارتمان 60 متری واقع در محمدی با ودیعه 200 میلیون تومانی و اجاره ماهانه هشت میلیون تومانی آگهی شده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *