قیمت جهانی نفت امروز 98/11/19

قیمت جهانی نفت امروز 98/11/19

به گزارش سیگنال به نقل از تسنیم، در حالی که روسیه گفته برای متعهد شدن به کاهش تولید بیشتر نفت که از سوی سایر تولیدکنندگان بزرگ پیشنهاد شده به زمان بیشتری نیاز دارد، قیمت نفت روز جمعه شاهد یک درصد افت بود.

در حالی که تحلیلگران نگران کاهش آمارهای مصرف نفت و تداوم شیوع ویروس کرونا در چین و سایر نقاط جهان هستند، قیمت نفت پنجمین کاهش هفتگی متوالی خود را پشت سر گذاشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 46 سنت معادل 0.8 درصد کاهش به 54 دلار و 47 سنت رسید. نفت برنت در این هفته 6.3 درصد افت داشت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 63 سنت معادل 1.2 درصد کاهش به 50 دلار و 32 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در این هفته 2.4 درصد کاهش داشت.

این هفته یک هیئت کارشناسی که به گروه اوپک پلاس مشاوره می دهد پیشنهاد کرد که این کشورها تولید نفت خود را 600 هزار بشکه دیگر کاهش دهند.

روز جمعه الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت مسکو برای ارزیابی وضعیت ایجاد شده در بازار نفت پس از شیوع ویروس کرونا به زمان بیشتری نیاز دارد.

جیم ریترزبوش، تحلیلگر موسسه ریترزبوش گفت: «عدم اعلام آمادگی روسیه نسبت به کاهش بیشتر تولید یک عامل دیگر کاهش قیمت نفت به شمار می رود.»

از زمان شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین قیمت جهانی نفت حدود یک پنجم کاهش یافته است. چین بزرگترین وارد کننده نفت جهان است و در سال گذشته میلادی روزانه حدود 10 میلیون بشکه در روز نفت خرید.

نواک پیش بینی کرد که تقاضای جهانی برای نفت در سال 2020 ممکن است 150 تا 200 هزار بشکه در روز کاهش یابد که بخشی از آن به دلیل ویروس کرونا خواهد بود. تعداد تلفات ویروس کرونا در چین به 722 نفر رسیده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.