قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/31

قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/31
خلاصه اخبار

قیمت نفت روز سه شنبه با تشدید تنش ها بین ایران و امریکا و در میان انتظارات از تمدید توافق کاهش تولید اوپک افزایش یافت.

به گزارش سیگنال، قیمت نفت برنت با 0.31 درصد معادل 22 سنت افزایش، 72 دلار و 19 سنت مورد معامله قرار گرفت. قیمت نفت وست تگزاس نیز با 0.43 درصد معادل 27 سنت افزایش، در سطح 63 دلار و 48 سنت معامله شد.

افزایش قیمت ها در بازار نفت به دلیل نگرانی از جنگ تجاری طولانی مدت میان چین و امریکا است و می تواند سبب کاهش رشد اقتصاد جهانی و در نتیجه سبب کاهش قیمت نفت شود.

جسپر لالر، مدیر تحقیقات در کارگزاری آتی London Captital Group، گفت:

“تشدید تنش ها بین ایران و امریکا در کنار نشانه هایی از ادامه کاهش تولید اوپک سبب افزایش قیمت ها شد.”

روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، ایران را در صورت حمله به منافع امریکا در خاورمیانه، تهدید به اعمال “نیروی بزرگ” کرد. این تهدید پس از حمله موشکی در نزدیکی سفارت ایالات متحده در بغداد که به ظن امریکا به دست شبه نظامیان وابسته به ایران سازمان دهی شده بود از جانب ترامپ مطرح شد.

ایران روز سه شنبه اعلام کرد در برابر فشار های امریکا مقاومت خواهد کرد و در شرایط کنونی مذاکرت بیشتر با امریکا کاهش خواهد یافت. افزایش تنش ها همزمان با ادامه توافق کاهش تولید از جانب سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و دیگر تولیدکنندگان که از ابتدای سال برای بالا بردن قیمت ها انجام شده بود اتفاق افتاده است.

اوپک و متحدانش 25 و 26 ژوئن گرد هم می آیند تا در خصوص سیاست های نفتی بحث و گفتگو کنند، اما طبق گفته منابع اطلاعاتی در اوپک، این گروه در نظر دارد برگزاری جلسه را تا 3 و 4 جولای به تعویق بیاندازد که این مسئله با تمایل عربستان سعودی مبنی بر ادامه سیاست کاهش تولید، هم راستا است.

افزایش قیمت ها به واسطه تشدید فشار روی بازار های مالی به دنبال نگرانی ها از تغییر جهت مذاکرات تجاری بین چین و امریکا به سمت یک جنگ تجاری بلند مدت و پر هزینه که می تواند سبب کاهش گسترده رشد اقتصاد جهانی شود، محدود بود.

کشور سنگاپور – که به عنوان دماسنج تعیین وضعیت سلامت اقتصاد جهانی شناخته می شود – روز سه شنبه کمترین رشد سه ماهه ی خود را از نزدیک به یک دهه قبل به ثبت رساند. رشد اقتصادی تایلند نیز بعنوان یک بازار نو ظهور آسیایی به کمترین میزان چند ساله ی اخیر خود رسید.