قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/23

قیمت جهانی نفت امروز 1398/02/23
خلاصه اخبار

قیمت نفت روز دوشنبه در میان نگرانی معامله گران و سرمایه گذاران از چشم انداز اقتصاد جهانی به دلیل عقب نشینی چین از مذاکرات تجاری، نوسان کرد.

به گزارش سیگنال، قیمت نفت برنت با 0.35 درصد معادل 25 سنت افزایش، به 70 دلار و 87 سنت معامله شد. قیمت نفت وست تگزاس نیز با 0.02 درصد معادل 1 سنت افزایش، در 61 دلار و 67 سنت قیمت خورد.

درگیری تجاری میان این دو اقتصاد برتر دنیا پس از آنکه دونالد ترامپ تعرفه ی گمرکی 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی را به دلیل آنچه او “زیر پا گذاشتن” قرارداد از طرف پکن می داند افزایش داد، بالا گرفت. او معتقد است چین قراردادی را زیر پا گذاشته است که حاصل ماه ها مذاکره بوده است.

دو طرف روز یکشنبه پس از درخواست واشنگتن از چین برای اعمال تغییرات اساسی در قوانینش به بن بست خورد. پکن گفته است هیچ اقدامی که در راستای منافعش نباشد انجام نخواهد داد.

طبق داده های آژانس بین المللی انرژی، چین و امریکا در سه ماهه اول 2019، روی هم رفته 34 درصد از تقاضای جهانی نفت را تشکیل داده اند. بنابراین کوچکترین تغییری در اقتصاد این دو کشور بر روی بازار جهانی نفت تاثیر گذار است.

ابهیشک کوما، مدیر تحلیل Interfax Energy در لندن اشاره کرد: “جنگ تجاری چین و امریکا در حال تشدید است که این موضوع باعث خواهد شد رشد قیمت نفت محدود شود. فعالان بازار از نزدیک اقدامات تلافی جویانه چین علیه وضع تعرفه های تجاری از سوی امریکا را به دقت دنبال می کنند. افزایش اختلافات می تواند برای رشد تقاضای جهانی نفت مضر باشد.”

شرکت های انرژی امریکایی، هفته ی گذشته برای سومین بار در چهار هفته اخیر تعداد دکل های حفاری را کاهش دادند. شرکت سرویس انرژی Baker Hughes (وابسته به شرکت جنرال الکتریک) در گزارشی روز جمعه اعلام کرد شرکت های انرژی امریکا، تعداد سکو های حفاری را با 2 عدد کاهش، به 805 عدد رساندند. تعداد سکوهای حفاری در پنج ماه گذشته کاهش یافته است چراکه شرکت های مستقل اکتشاف و تولید، برای حفاری های جدید هزینه نمی کنند.