قیمت بیت کوین رکورد ۱۶ ماهه خود را شکست

قیمت بیت کوین رکورد ۱۶ ماهه خود را شکست
به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

قیمت بیت کوین علیرغم آغاز موج جدید شیوع کرونا و بی‌ثباتی حاکم بر بازارهای سهام به محدوده ۱۳,۷۰۰ دلاری و بیشترین قیمت خود در ۱۶ ماه گذشته رسیده است.

به گزارش کوین دسک، در حال حاضر نیز هر واحد بیت کوین با رشدی ۲.۷۷ درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده ۱۳,۷۰۰ دلار معامله می‌شود. رسیدن به این سطح بدان معناست که قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال به بیشترین میزان در ۱۶ ماه گذشته است. قیمت بیت کوین نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد و به نسبت ابتدای سال جاری میلادی، ۸۷ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بازار نسبت به روند و عملکرد بیت کوین در آینده اعتماد دارند.

میزان واریز روزانه به صرافی‌ها روز دوشنبه به کمترین میزان در ۹ ماه گذشته و تعداد ۲۶,۸۸۹ واریز کاهش یافت. به‌علاوه، داده‌های گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که تعداد کل بیت کوین‌هایی که در صرافی‌ها قرار دارد نیز به ۲,۴۷۸,۷۹۹ واحد و کمترین مقدار در ۲ سال گذشته رسیده است.

تعداد بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها و حجم معاملات
تعداد بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها و حجم معاملات

شاخص سهام S&P500 روز دوشنبه و به‌واسطه آغاز موج جدید ویروس کرونا، با سقوطی ۲ درصدی همراه بود، اما این سقوط تاثیری بر بازار بیت کوین نگذاشت و این ارز دیجیتال روند صعودی خود را حفظ کرد.

دلیل کاهش میزان واریز به صرافی‌ها را می‌توان در سقوط بازارهای سهام جستجو کرد. این مسئله نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران، سقوط بیت کوین و پیروی این بازار از بازارهای سهام را دور از انتظار می‌بینند؛ به‌عبارت آنها انتظار ندارند که شاهد افزایش فشار فروش در بازار بیت کوین، همانند بازارهای سهام، باشند.

سرمایه‌گذاران عموماً زمانی که انتظار کاهش قیمت را داشته باشند، ارزهای خود را برای نقدکردن به صرافی‌ها وارد می‌کنند. در سوی دیگر، اگر آنها منتظر افزایش قیمت باشند، سرمایه‌های خود را از صرافی‌ها خارج و در کیف پول‌های خودشان نگه می‌دارند.

نکته پراهمیت دیگری که باید به آن دقت کرد، کاهش احتمالی همبستگی میان بیت کوین و شاخص S&P500‌ است. این همبستگی در ماه مارس (اسفند ۹۸) باعث شد تا قیمت بیت کوین، همسو با این بازار سهام، تا محدوده‌ای پایین‌تر از ۴,۰۰۰ دلار سقوط کند. متیو دیب (Matthew Dibb)، مدیر عملیات و یکی از بنیان‌گذاران استک فاندز (Stack Funds)، در مصاحبه‌ای گفت:

کاهش ورود سرمایه به صرافی‌ها از یک طرف و سقوط بازارهای سهام از طرف دیگر، نشانه‌ای صعودی است.

او در ادامه افزود که احتمالا شاهد تداوم عملکرد قدرتمند بیت کوین در هفته‌های آینده خواهیم بود. بازار قرارداد اختیار معامله بیت کوین هم وضعیتی صعودی دارد.

همان طور که در نمودار پایین می‌توان مشاهده کرد، داده‌ها در سمت راست نمودار دارای چولگی هستند؛ به‌عبارت دیگر، نمودار در سمت راست، توزیعی نامتقارن‌تر دارد. این مسئله نشان می‌دهد که قراردادهای اختیار خرید بیشتری نسبت به قراردادهای اختیار فروش ثبت می‌شوند. می‌توان گفت که افراد بیشتری نسبت به افزایش قیمت امیدوارند.

توزیع قراردادهای اختیار معامله بیت کوین
توزیع قراردادهای اختیار معامله بیت کوین

شایان ذکر است که قیمت بیت کوین روز گذشته و در ساعات کاری بازارهای سهام آمریکا با کاهش به ۱۲,۷۰۰ رسید، اما این کاهش قیمت طولی نکشید و به سطحی بالاتر از ۱۳,۰۰۰ دلار بازگشت. پتریک هوسر (Patrick Heusser)، معامله‌گر ارشد کریپتو بروکر ای‌جی (Crypto Broker AG) در اظهارنظری گفت:

مقاومت بعدی ۱۳,۸۰۰ دلار است. اگر بیت کوین از ۱۲,۷۰۰ دلار پایین‌تر بیاید، وارد عمل می‌شویم و سرمایه‌گذاری خود را کاهش می‌دهیم.