قیمت بیت کوین به ۹,۰۰۰ دلار رسید؛ حرکت بعدی چه خواهد بود؟

قیمت بیت کوین به ۹,۰۰۰ دلار رسید؛ حرکت بعدی چه خواهد بود؟

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

ساعاتی پیش بیت کوین برای اولین بار از اواسط ماه نوامبر (آبان) سال گذشته میلادی توانست از مرز ۹,۰۰۰ دلار عبور کند و با افزایش ۳ درصدی از رقم ۸,۷۰۰ جهشی نسبتا بزرگ را تجربه نماید.

با توجه به روند صعودی اخیر، قیمت بیت کوین در یک هفته حدود ۱۰ درصد، و در یک ماه بیش از ۲۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اتریوم ورلد نیوز، جهش بیت کوین به ۹,۰۰۰ طولانی نبود و به سرعت به ۸,۹۰۰ دلار بازگشت. به گفته این خبرگزاری فشار ناشی از فروش بیت کوین باعث شد تا مقاومت ۹,۰۰۰ دلار نشکند.

تحلیل‌گران اشاره کردند که در رقم ۹,۰۰۰ دلار شاهد یک مقاومت بسیار قدرتمند هستیم که شکسته شدن آن باعث موج بعدی روند صعودی خواهد شد. البته برخی از معامله‌گران درباره‌ی شکستن این مقاومت در کوتاه مدت خوش‌بین نیستند.

یکی از معامله‌گران در توییتر با نام کاربری «Calmly» بر این عقیده است که ادامه این روند صعودی غیرممکن بود. به گفته وی با نگاهی به کندل یک ساعتهِ بیت کوین می‌توان گفت که سقف قیمت بیت کوین لمس و از همین رو روند صعودی‌اش متوقف شد. او از کف ۸,۹۰۰ تا ۸,۵۰۰ دلار به عنوان مقصد بعدی ارز دیجیتال شماره یک بازار یاد می‌کند.

بیت دیلر (BitDealer)، دیگر معامله‌گر بازار بیت کوین با انتشار نموداری عنوان کرد که جهش این ارز دیجیتال به ۹,۰۰۰ دلار، نگرانی‌های زیادی در خصوص روند کوتاه آن ایجاد می‌کند. او در توییتش می‌نویسد:

رسیدن به ۸.۶ هزار دلار محتمل است.

چرا بیت کوین موفق نشد ۹,۰۰۰دلار را حفظ کند؟ آیا روند همچنان صعودی است؟

به یاد داشته باشید که تحلیل‌هایی که پیش‌تر در خصوص جهش اخیر بیت کوین به آنها اشاره کردیم مربوط به تایم‌ فریم‌های کوتاه بودند و می‌توان گفت که در بازه‌های طولانی‌تر، بیت کوین در مسیری صعودی به پیش می‌رود.

مراد محمودوف، از ادپتیو کپیتال (Adaptive Capital) و عضو سابق گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، در توییتر خود نوشت:

در بهترین حالت خرس‌ها فریب خوردند و در بدترین حالت دروغ گفتند (تله خرسی).

او در بخش دیگری از توییت خود نموداری را منتشر کرد که نشان می‌دهد، بیت کوین تعدادی از میانگین‌های متحرک پر اهمیت خود را پشت سر گذاشته است. میانگین متحرک ۱۲۸ روزه، میانگین متحرک نماییِ ۲۰۰ روزه، ۵۰ هفته‌ای و ۱۰۰ هفته‌ای از جمله این میانگین‌های متحرک پر اهمیت برای بیت کوین‌اند.

چرا بیت کوین موفق نشد ۹,۰۰۰دلار را حفظ کند؟ آیا روند همچنان صعودی است؟

با وجود عدم موفقیت بیت کویت در حفظ رقم ۹,۰۰۰، این سطوح پر اهمیت همچنان به قوت خود باقی مانده‌اند و می‌توان اینطور تصور کرد که تقریبا همه چیز برای بیت کوین صعودی است.

فانداسترت (Fundtrat)، از شرکت‌های آمریکایی مشهور در حوزه سرمایه‌گذاری، چندی پیش به بررسی عواملی پرداخته بود که باعث افزایش دو برابری در قیمت بیت کوین خواهند شد.

به عقیده فانداسترت، اولین عامل هاوینگ یا نصف شدن پاداش بیت کوین در ماه می (خرداد) سال ۲۰۲۰ است. با انجام هاوینگ نرخ تورم بیت کوین کاهش خواهد یافت و از طرفی عرضه آن نیز نصب می‌شود. به عقیده بسیاری از کارشناسان این کاهش عرضه در نهایت موجب افزایش شدید در قیمت می‌شود. پلن بی (PlanB)، از تحلیل‌گران مطرح در توییتر، با ارائه مدلی پیش‌بینی می‌کند که پس از هاوینگ قیمت هر واحد بیت کوین ۵۰,۰۰۰ دلار خواهد شد.

تنش‌های جغرافیایی-سیاسی عامل دیگری است که فانداسترت آن را برای بیت کوین مثبت می‌داند. تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا و صد البته حوادثی که پس از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها رخ داد، همه و همه دلایلی هستند که نشان از تاثیرات گسترده این قبیل مسائل بر بیت کوین دارند. به گفته فانداسترت، در هنگام افزایش تنش‌های جغرافیایی-سیاسی، افراد به بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش امن و یک سرپناه برای دارایی‌های خود می‌نگرند.

فانداسترت، انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا را سومین عامل موثر در قیمت بیت کوین بر می‌شمارد. این شرکت مانور چندانی روی این عامل نمی‌دهد. باید به یاد داشت که برخی از نامزدهای این انتخابات از جمله اندرو یانگ (Andrew Yang)، تمایلات بسیار مثبت‌تری در حوزه ارزهای دیجیتال دارند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.