قیمت بیت کوین به ۱۳,۲۰۰ دلار رسید؛ حرکت بعدی چیست؟

قیمت بیت کوین به ۱۳,۲۰۰ دلار رسید؛ حرکت بعدی چیست؟
به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

قیمت بیت کوین دیروز با ثبت قیمت ۱۳,۲۱۷ دلار، رکورد سال ۲۰۲۰ میلادی را شکست. معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این جهش می‌تواند ادامه‌دار باشد و قیمت بیت کوین را به سطوح تازه‌ای برساند.

به گزارش کوین تلگراف، معامله‌گران از سه عامل کلیدی به‌عنوان عواملی یاد کرده‌اند که افزایش قیمت بیت کوین را تداوم می‌بخشند. قیمت بیت کوین پس از گذشتن از صد مقاومت‌های ۱۱,۹۰۰، ۱۲,۰۰۰ و ۱۲,۵۰۰ دلاری، توانست تا بیش از ۱۳,۰۰۰ دلار اوج بگیرد.

معامله‌گران و تحلیل‌گران از خبر ورود پی‌پل به حوزه ارزهای دیجیتال، افزایش سلطه بیت کوین بر بازار و مشاهده الگوهای صعودی به‌عنوان سه عامل اصلی در تدوام روند صعودی فعلی یاد می‌کنند.

ورود پی‌پل به حوزه ارزهای دیجیتال

روز گذشته، پی‌پل به‌صورت رسمی تایید کرد که تا ابتدای سال ۲۰۲۱، کاربران این غول پرداخت می‌توانند مستقیماً ارزهای دیجیتال خرید و فروش کنند.

این خبر در حالی توسط پی‌پل تایید شد که در ماه‌های گذشته شایعاتی در این زمینه مطرح شده بود. طبق این شایعات، پی‌پل مدت‌ها بود که بر روی توسعه زیر ساخت‌های خود برای پیوستن به حوزه ارزهای دیجیتال کار می‌کرده است.

دن شولمن (Dan Schulman)، مدیرعامل پی‌پل، در بیانیه‌ای رسمی با تایید ورود پی‌پل به حوزه ارزهای دیجیتال، گفت:

مشتاقانه به‌دنبال همکاری با بانک‌های مرکزی و قانون‌گذاران در سراسر دنیا هستیم تا ضمن ابراز حمایت، در شکل‌دهی به نقش ارزهای دیجیتال در آینده تجارت و نظام مالی مشارکت کنیم.

پس از اعلام این خبر توسط پی‌پل، قیمت بیت کوین بلافاصله با جهش همراه بود. پس از گذشتن از سد ۱۲,۳۰۰ دلار، مقاومت ۱۲,۹۰۰ دلاری را نیز شکست. سوی چونگ (Sui Chung)، مدیرعامل شرکت سی‌اف بنچمارک (CF Benchmark)، یکی از شرکت‌های تابعه صرافی کراکن، در مصاحبه خود ضمن بیان دیدگاه صعودی در مورد بازار، گفت:

بیت امروز (چهارشنبه) از ۱۳,۰۰۰ دلار، اوج ۱۶ ماهه قیمت، عبور می‌کند. این جهش نشان خواهد داد که روند در ابتدای راه خود قرار دارد. اسم بزرگی همچون پی‌پل، مجوز بیت لایسنس (BitLicense) را اخذ کرده است که به احتمال زیاد جو صعودی بازار را تقویت می‌کند. این اتفاق از آنجایی مهم است که قدمی مهم برای آینده‌ای بهتر به حساب می‌آید؛ آینده‌ای که سرمایه‌گذاران خرد یا مادرها و پدرهای امروز و رسانه‌های بزرگ، خیلی زود علاقه خود را به بیت کوین نشان می‌دهند. درست مثل سال ۲۰۱۷!

افزایش سلطه بیت کوین

سلطه بیت کوین در بازار

هفته گذشته، عملکرد بیت کوین از عملکرد آلت کوین‌ها، اتریوم و توکن‌های دیفای (DeFi) پیشی گرفت. جاش السویچ (Josh Olszewucz)، تحلیل‌گر بازار، معتقد است که سلطه بیت کوین در حال حاضر بالاتر از یک میانگین متحرک پراهمیت قرار دارد. از لحاظ تکنیکال، این مسئله حاکی از آن است که عملکرد بیت کوین می‌تواند در کوتاه‌مدت می‌تواند از آلت کوین‌ها پیشی بگیرد. او در ادامه گفت:

نرخ سلطه بیت کوین برای اولین بار از ماه مه (اردیبهشت) به بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه رسیده است. پادشاه بازگشته است!

نشانه‌های صعودی در تایم فریم‌های بالاتر

در طول ماه جاری میلادی، تحلیل‌گران بارها به ساختار تکنیکال پراهمیتی در تایم فریم‌های بالاتر نمودار بیت کوین اشاره کردند. نمودار بیت کوین در تایم فریم هفتگی، نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال از اوج اخیر خود که در ماه اوت (مرداد) ثبت شد، پیشی عبور کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

دو ماه پیش، بیت کوین ۱۲,۴۶۸ دلار را پشت سر گذاشت و پس از آن تا زیر ۱۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد. همان طور که قبلاً گفتیم، جهش دیروز، باعث شد قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال تا ۱۳,۲۱۷ دلار پیش برود که فاصله زیادی تا اوج پیشین سال ۲۰۲۰ دارد.

در کوتاه‌مدت، معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که بازار پس از چنین جهشی، کمی از تب‌و‌تاب بیفتد. یکی از تحلیل‌گران بازار با نام مستعار فلاد (Flood) در این خصوص نوشت:

فکر می‌کنم که در حال حاضر بیش از اندازه نسبت به عملکرد بیت کوین گمانه‌زنی کرده‌ایم. پیش‌بینی من اصلاحی کوچک برای پیدا کردن حمایت در محدوده ۱۲,۲۰۰ تا ۱۲,۰۰۰ دلار است. نمی‌گویم که نمی‌توان جهش بیشتری دید، ولی در این ناحیه کمی استراحت می‌کند.