قیمت بیت کوین به ۱۰,۹۰۰ دلار رسید؛ تحلیلگران در انتظار افزایش قیمت بیشتر هستند

قیمت بیت کوین به ۱۰,۹۰۰ دلار رسید؛ تحلیلگران در انتظار افزایش قیمت بیشتر هستند

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

تحلیلگران معتقدند که قیمت بیت کوین در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

یکی از تحلیلگران با ارائه نمودار زیر به اهمیت روند صعودی پرداخت. این نمودار اذعان می‌کند که افزایش قیمت بیت کوین بدان معنا خواهد بود که به زودی به سطح مقاومتی ۱۱,۲۰۰ الی ۱۱,۴۰۰ دلار خواهد رسید که کف قیمت این رمز ارز طی اصلاحیه نزولی ماه آگوست بوده است.

در این نمودار بیان شده است که پس از دستیابی به این سطح قیمت، احتمال بازگشت به ۱۰۶۰۰ دلار وجود دارد. سایر تحلیلگران نیز با این موضوع موافق بوده و گفته‌اند که بیت کوین در دوره چرخه بازار خود قرار دارد که طی این دوره، چندین هفته بدون نوسان به کار خود ادامه خواهد داد.

نظر تریدر: ۲۳ عامل تکنیکال و فاندامنتال منجر به روند صعودی بیت کوین می شوند

نمودار قیمت بیت کوین در چند هفته گذشته
نمودار قیمت بیت کوین در چند هفته گذشته

متاسفانه چشم‌انداز میان‌مدت بیت کوین نامشخص است. جاش اولشویچ (Josh Olszewicz) تحلیلگر Brave New Coin اخیرا گزارش داده است که اندیکاتور هفتگی MACD برای اولین بار پس از ماه آوریل به رنگ قرمز درآمده است. این موضوع نشان می‌دهد که علیرغم افزایش قیمت اخیر، روند میان‌مدت قیمت بیت کوین ممکن است نزولی باشد.

22

اصلاحیه قیمت در میان‌مدت می‌تواند مطابق با عدم قطعیت پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هم‌چنین تضعیف فصلی بازار باشد که اغلب در ماه اکتبر و نوامبر شاهد آن هستیم.

۱۰ ماه از سال ۲۰۲۰ گذشته است و قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون تقریبا ۴۸.۷ درصد افزایش یافته و عملکرد بهتری نسبت به طلا، شاخص بورس نزدک، شاخص S&P 500، شاخص اوراق قرضه خرانه‌داری آمریکا، شاخص دلار و نفت خام تگزاس داشته است.

بیت کوین سال جاری را با قیمت ۷۲۱۵ دلار شروع کرد و اکنون قیمت آن به ۱۰۷۳۲ دلار رسیده است. همبستگی و ارتباط بیت کوین که به آن طلای دیجیتال نیز گفته می‌شود با خود طلا در طول سال جاری فراز و نشیب داشته است. در بحبوحه نوسانات اقتصاد کلان، این فلز گرانبها نیز سال روبه‌رشدی داشته است، هرچند عملکرد بیت کوین بهتر بوده است.

قیمت طلا در ابتدای سال ۱۵۴۰ دلار در هر اونس بود و در حال حاضر به ۱۸۶۱ دلار در هر اونس رسیده است که افزایش ۲۰.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

شاخص نزدک نیز از ابتدای سال تاکنون ۲۱.۶۳ درصد افزایش داشته است، در حالی که رشد شاخص S&P 500 فقط ۲.۰۹ درصد است. در مقابل، شاخص دلار ۱.۸۸ درصد کاهش یافته است و قیمت نفت خام تگزاس نیز ۳۴.۵۹ درصد سقوط داشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.