قیمت استلار پس از به‌روزرسانی اخیرش ۲ برابر شده است

قیمت استلار پس از به‌روزرسانی اخیرش ۲ برابر شده است

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

به نظر می‌رسد که پروتکل جدید استلار، تاثیر مثبتی بر روی قیمت این ارز دیجیتال گذشته؛ چراکه طی 48 ساعت شاهد رشدی 100 درصدی در قیمت استلار بودیم.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت استلار در 24 ساعت گذشته، 60 درصد افزایش یافته و از 0.2 دلار عبور کرده است. این اولین بار پس از سپتامبر 2018 (شهریور 97) که قیمت استلار از این محدوده قیمتی عبور می‌کند. جهش قیمت استلار پس از آن انجام گرفت که توسعه‌دهندگان آن اعلام کردند نسخه جدید پروتکل شبکه عمومی استلار با مقبولیت اعتبارسنج‌ها همراه بوده است.

به‌روزرسانی پروتکل 15، از دو روز گذشته اجرا شده است. در این به‌روزرسانی پیچیدگی‌های شبکه برای کاربران، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مبتنی بر این شبکه کاهش یافته است.

می‌توان گفت که نوسانات استلار پس از آغاز روند صعودیِ حجم معاملات این ارز دیجیتال در سال گذشته آغاز شد. طی 48 ساعت گذشته، قیمت استلار بیش از 125 درصد رشد کرده است. جهش قیمت استلار رتبه اول صعودها را در بین 100 ارز دیجیتال برتر بازار از نظر ارزش بازار، در اختیار دارد. بسیاری این صعودها را اولین قدم در آغاز فصل آلت کوین‌ها می‌دانند.

استلار یکی از فورک‌های ریپل به حساب می‌آید که جولای سال 2014 توسط جد مک کالب (Jed Mccaleb)، با هدف کاهش هزینه‌های پرداخت‌های برون‌مرزی عرضه شد. عمده تمرکز استلار بر روی ارائه خدمات به مناطقی که از خدمات بانکی محروم هستند معطوف شده است. در این گونه مناطق معمولاً خدمات بانکی وجود ندارد یا هزینه این خدمات بسیار بالاست.

به‌روزرسانی 15 پروتکل استلار، شامل دو بخش جدید است که برای بهبود تجربه کاربری و افزایش امنیت در مقابل حملات فارم (Farm Attacks) و دیگر انواع حملات که مهاجم به‌دنبال اخلال در رسیدن شبکه به اهداف خود است، انجام شده است. حملات فارم، انواعی از حملات هستند که در آنها چندین حساب کاربری توسط یک هویت با هدف جمع‌آوری مبالغ اندکی که توسط ارائه‌دهندگان خدمات برای فعال‌سازی حساب ضروری است، ایجاد می‌شود.

بر اساس اعلام رسمی وبلاگ استلار، آماده‌سازی این به‌روزرسانی حدود یک سال زمان برده است و بزرگترین مشکلاتی که توسعه‌دهندگان در ساخت اپلیکیشن‌ها و ارائه خدمات به کاربران با آنها مواجه بودند را حل کرده است.

پس از این به‌روزرسانی، توسعه‌دهندگان می‌توانند تجربه کاربری بهتر و روان‌تری را ایجاد کنند که در آنها پیچیدگی‌های بلاک چین رفع شده است. این کار بدون از دست رفتن مزایای استفاده از یک دفتر کل توزیع‌شده بدون نیاز به مجوز، سریع و ارزان میسر شده است.

 استلار به‌تازگی قرارداد همکاری با پلتفرم کلیک پسا (ClickPesa) که در زمینه پرداخت‌های تجاری فعالیت می‌کند، امضا کرده است. خدمات این پلتفرم در شش کشور واقع در شرق آفریقا ارائه می‌شود. شناخت «فرصتی برای کاهش چالش‌ها در پرداخت‌های برون‌مرزی در بین کشورهای آفریقایی» و فعالیت‌های همتا به همتای پرداخت از جمله دلایل امضای همکاری با استلار اعلام شده است.

ماه اکتبر (آبان)، استلار اعلام کرد که ارز دیجیتال باثبات USDC فعالیت خود را از سال 2021 بر روی این شبکه آغاز خواهد کرد. طبق اعلام این شرکت، تسهیل نقل‌وانتقالات پولیِ برون‌مرزی از جمله اهداف این اقدام است. انجام تراکنش در شبکه استلار لومنس (Stellar Lumens) تنها 4 الی 5 ثانیه طول می‌کشد و کارمزدهای آن هم بسیار کم است.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>