“قهکمت” در ۱۱ ماه بیش از ۱۱۰ درصد از درآمد برآوردی را محقق ساخت

“قهکمت” در ۱۱ ماه بیش از ۱۱۰ درصد از درآمد برآوردی را محقق ساخت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت قند هکمتان در ۱۱ ماه منتهی به مرداد ۹۸ درآمد ۲۰۳ میلیارد تومانی ساخته است که با این میزان درآمد ۱۱۰ درصد از درآمد برآوردی برای سال مالی منتهی به شهریور ۹۸ را پوشش داده است. قند هکمتان در مرداد ماه درآمد ۱۳٫۸ میلیارد تومانی ساخته […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت قند هکمتان در ۱۱ ماه منتهی به مرداد ۹۸ درآمد ۲۰۳ میلیارد تومانی ساخته است که با این میزان درآمد ۱۱۰ درصد از درآمد برآوردی برای سال مالی منتهی به شهریور ۹۸ را پوشش داده است. قند هکمتان در مرداد ماه درآمد ۱۳٫۸ میلیارد تومانی ساخته است. درآمد تجمیعی قند هکمتان در دوره ۱۱ ماهه منتهی به مرداد ۹۸ مبلغ ۲۰۳ میلیارد تومان است. شکر سفید تولیدی از چغندر قند به عنوان محصول اصلی قهکمت بوده که در دوره ۱۱ ماهه منتهی به مرداد ۹۸، بیش از ۶۸ درصد از درآمد شرکت را تشکیل می‌دهد.
افزایش میانگین درآمدی قهکمت
قهکمت در ۱۱ ماه سال مالی منتهی به مرداد ۹۸ مقدار ۳۵۳ هزار تن تولید و ۱۲۶ هزار تن فروش داشته است. همچنین قند هکمتان در سال ۹۷ مقدار ۱۲۰ هزار تن تولید داشته است و ۱۸۷ هزار تن فروش داشته است. بنابراین مشاهده می‌شود مقدار تولید قند هکمتان در سال جاری افزایش یافته است و مقدار فروش شرکت در سال جاری نسبت به سال قبل کاهش داشته است. اما مشاهده می‌شود میانگین نرخ فروش محصولات در سال جاری نسبت به سال قبل رشد قابل توجه داشته است. به طور مثال نرخ فروش شکر تولیدی از چغندر قند در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است.

درآمد مرداد ماه ۲٫۸ میلیارد تومان افزایش یافت
قهکمت در مرداد ماه ۱۳٫۸ میلیارد تومان درآمد ساخته است که نسبت به میانگین درآمد ماهانه شرکت بسیار پایین‌تر است. اما بررسی روند درآمدی ماهانه حاکی از آن است که از ابتدای سال ۹۸ درآمد شرکت با روند صعودی ملایم افزایش یافته و درآمد شرکت در مرداد ماه نسبت به تیر ماه افزایش یافته است. که افزایش مقدار فروش شکر سفید و افزایش نرخ فروش این محصول موجب شده است درآمد شرکت در مرداد ماه افزایش یابد. قهکمت در تیر ماه ۱۱ میلیارد تومان درآمد ساخته است که درآم شرکت در مرداد ماه به ۱۳٫۸ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین درآمد مرداد ماه نسبت به تیر ماه رشد ۲٫۸ میلیارد تومانی داشته است.
پوشش ۱۱۰ درصدی درآمد برآوردی طس ۱۱ ماه
قهکمت برای سال مالی منتهی به شهریور ۹۸ درآمد ۱۸۳٫۶ میلیارد تومانی را برآورد کرده است. اما بررسی درآمد ۱۱ ماهه قهکمت نشان می‌دهد این شرکت در ۱۱ ماه سال جاری درآمد ۲۰۳ میلیارد تومانی ساخته است. بنابراین توانسته است ۱۱۰% از درآمد برآوردی را طی ۱۱ ماه پوشش دهد. که درواقع نزدیک به ۱۰% بالاتر از مبلغ برآوردی درآمد ساخته است.
با توجه به در نظر گرفتن میانگین درآمد ماهانه شرکت در سال مالی جاری به نظر می‌رسد در مجموع درآمد ۲۲۴ میلیارد تومانی بسازد. همچنین بررسی حاشیه سود عملیاتی شرکت طی ۷ سال نشن می‌دهد، میانگین حاشیه سود عملیاتی قهکمت ۱۸% است. بنابراین با در نظر گرفتن درآمد برآوردی ۲۲۴ میلیارد تومانی و حاشیه سود ۱۸ درصدی، انتظار می‌رود قهکمت برای سال ۹۸ سود عملیاتی ۴۰٫۳ میلیارد تومانی بسازد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها