قطع همکاری بانک ژاپنی با ریپل در یک پروژه بزرگ

قطع همکاری بانک ژاپنی با ریپل در یک پروژه بزرگ
خلاصه اخبار

رزونا (Resona)، یکی از سه بانک ژاپنی که با شرکت SBI Holdings و ریپل در برنامه کاربردی انتقال پولِ نقد مانی تپ (Money Tap)، همکاری می‌کند از این پروژه خارج می‌شود.

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، این بانک که پنجمین بانک بزرگ کشور ژاپن است، در روز پنجشنبه تصمیم خود را اعلام نمود و گفت که سرویس انتقال پول ارائه شده از طریق این برنامه را در ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) لغو خواهد کرد. با این وجود این بانک دلیلی برای این تصمیم خود بیان نکرد.

برنامه کاربردی مانی تپ، در اکتبر سال گذشته با مشارکت سه بانک SBI Sumishin Net Bank، Suruga Bank و Resona راه‌اندازی شده بود و آغاز به کار کرد. این محصول امکان انتقال پول «در لحظه» بین بانک‌ها را با سرویس پرداخت اکس‌کارنت (xCurrent) ریپل فراهم می‌کند.

بر اساس گزارش SBI، برنامه مانی تپ با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده ساخته شده است. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون هیچ هزینه‌ای‌ و تنها با استفاده از شماره تلفن گیرنده یا اسکن کد QR به دیگران پول انتقال دهند و از ویژگی‌های بیومتریک دستگاه مانند اسکن اثر انگشت برای امنیت استفاده کنند.

تنها در ماه گذشته، این پروژه از ۱۳ بانک که به عنوان سهام‌دار به آن پیوستند اما هنوز نمی‌خواستند خودشان از این فناوری استفاده کنند، جذب سرمایه کرده است.

دقیقا یک سال پیش در چنین روزی، سانتندر (Santander)، غول صنعت بانکداری در حال راه‌اندازی برنامه کاربردی‌ای مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده ریپل بود. این برنامه که با نام Santander One Pay FX شناخته شده بود، به مشتریان و کاربران این امکان را می‌داد که در عرض یک روز انتقال بین‌المللی خود را تکمیل کنند.

گروه SBI در سط دو سال گذشته با تاسیس یک صرافی، استخراج ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری بر روی سازندگان کیف پول‌های سخت‌افزاری و همچنین اخیرا نیز با تولید پردازنده‌های استخراج، به طور کامل وارد حوزه ارز دیجیتال شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت کنید.

منبع: arzdigital.com

برچسب‌ها