فیس‌بوک به دنبال اخذ مجوز «سیستم پرداخت» برای رمزارز خود در سوئیس است

فیس‌بوک به دنبال اخذ مجوز «سیستم پرداخت» برای رمزارز خود در سوئیس است
خلاصه اخبار

طبق گزارشاتی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است، کمپانی فیس‌بوک به دنبال آن است که تحت نظارت سازمان «نظارت مالی سوئیس» یا همان «FINMA» مجوز یک سیستم پرداخت را برای پروژه‌ی رمزارزی خود بدست آورد.

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

فیس‌بوک به دنبال کسب مجوز

طبق گزارشاتی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است، کمپانی فیس‌بوک به دنبال آن است که تحت نظارت سازمان «نظارت مالی سوئیس» یا همان «FINMA» مجوز یک سیستم پرداخت را برای پروژه‌ی رمزارزی خود بدست آورد.

libra

 بنیاد لیبرا(Libra Association) که به دلیل فشار‌های نظارتی دیگر دولت‌ها مقر اصلی خود را به کشور سوئیس انتقال داده است، به تازگی اعلام نموده:

ما در حال یک گفتگوی سازنده با FINMA بوده و امیدوار هستیم یک راه‌حل امکان‌پذیر برای شبکه‌ی منبع باز بلاک‌چینی خود پیدا کنیم تا نهایتا به یک سیستم پرداخت با امنیت بالا، قانون‌گذاری شده و کم هزینه تبدیل شویم. Libra Association

قوانین سخت‌گیرانه همچنان پابرجا هستند

البته حضور این بنیاد در کشور سوئیس باعث نشده که در مقابل قانون‌گذاران جهانی و دستورات سخت‌گیرانه‌ی آن‌ها مصون بماند. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده هفته‌ی جاری اعلام کرد که اگر این پروژه قصد دارد به مرحله‌ی عرضه برسد، ابتدا باید بالاترین استاندارد‌های موجود را برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم  را اتخاذ کند.

سیگال ماندلکر(Sigal Mandelker) وزیر ایالات متحده در زمینه‌ی اطلاعات مالی و تروریسم، در تازه‌ترین صحبت‌های خود به خبرنگاران گفته است که این آیین‌نامه‌ها و مقررات بر روی هر دارایی رمزارزی که در این کشور حضور به عمل آورد، اعمال خواهد شد. این صحبت‌های وی پس از دیدار با مقامات دولت سوئیس و نمایندگان بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود که صنعت رمزارزی بیش از حد وقت خود را صرف توسعه‌ی فناوری کرده است و در زمینه‌ی ممانعت از جابجایی پول توسط تروریست‌ها و فعالیت‌های غیرقانونی بازیگران بد فعالیت چندانی نداشته است. البته این مورد را می‌تواند به سیستم بانکی جهان و پول نقد هم نسبت داد، زیرا در حال حاضر بهترین گزینه‌ی پیش روی مجرمان و تروریست‌ها برای انجام فعالیت‌های نامشروع همان پول نقد غیرقابل ردیابی است. دانته دیسپارت(Dante Disparte) سخنگوی بنیاد لیبرا اظهار دارد:

بنیاد لیبرا معتقد است که شمول مالی، رعایت مقررات و حمایت از مصرف کننده، اهدافی نیستند که بتوان بر سر آن‌ها رقابت کرد. Dante Disparte

اما در واقعیت می‌توان گفت که شرکت فیس‌بوک در این زمینه‌ها فعالیت اندکی داشته است، زیرا پیش‌تر این شرکت اعتراف کرده بود که به عنوان راهی برای ایجاد لایه‌های حفاظتی در شبکه‌های خود، داده‌های مربوط به تراکنش‌های کاربران را ذخیره خواهد کرد. هرکسی که تا به امروز از این بستر رسانه‌های اجتماعی(فیس‌بوک) استفاده کرده است، قطعا می‌داند که این پلت‌فرم چقدر در برابر سوءاستفاده، کلاهبرداری و انتشار اخبار جعلی بی‌تفاوت عمل کرده است.

کشف آسیب‌پذیری

دردسرهای فیس‌بوک به قانون‌گذاران آمریکایی ختم نمی‌شود. گرچه این پروژه‌ی رمزارزی با عرضه‌ی عمومی فاصله‌ی زیادی دارد، با این حال محققان توانسته‌اند آسیب‌پذیری‌های بسیار جدی در کد‌های آن پیدا کنند. طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، یک شرکت رسیدگی و بازرسی ثالث توانسته چند نقص در کد‌های لیبرا(Libra) کشف کند که به بازیگران مخرب اجازه می‌دهد قرارداد‌های هوشمند را دستکاری کنند.

توسعه‌دهندگانی که برای استارت‌آپ رمزارزی OpenZeppelin کار می‌کنند، به تازگی توانسته‌اند در زبان برنامه‌نویسی شرکت فیس‌بوک که Move نامیده شده، چندین آسیب‌پذیری پیدا کنند. دمیان برنر(Demian Brener) مدیرعامل این استارت‌آپ به رسانه‌های محلی اعلام نموده:

آسیب‌پذیری کشف شده در کامپایلر IR زبان برنامه‌نویسی Move به افراد مخرب اجازه می‌دهد تا کدهای اجرایی خاصی را به عنوان دستورات درون خطی(inline) در قرارداد‌های هوشمند خود پنهان کنند. Demian Brener

به یاد داشته باشید که وجود چنین نقص بزرگی در کد‌های یک پلت‌فرم پرسروصدا که قرار است پردازش میلیون‌ها تراکنش کاربران فیس‌بوک در سراسر جهان را بر عهده بگیرد، عملا یک کابوس وحشتناک محسوب می‌شود.

 

نظر شما در رابطه با اقدامات شرکت فیس‌بوک در راستای اخذ مجوز یک سیستم پرداخت درحالیکه چند آسیب‌پذیری بسیار جدی در کد‌های زبان برنامه‌نویسی آنها کشف شده، چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.