فیروزآبادی: بیت کوین نباید به بخشی از پول رایج کشور تبدیل شود

فیروزآبادی: بیت کوین نباید به بخشی از پول رایج کشور تبدیل شود

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که این شورا تولید و استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال را در صورتی که مدیریت‌شده باشد، تایید می‌کند اما با استفاده از این ارزها به‌عنوان ارز رایج کشور مخالف است.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استخراج بیت کوین یا رمزارز از مدتی پیش در کشور مرسوم شد و با نوساناتی که قیمت آن در جهان داشت تولید این ارز دیجیتال روند رو به رشدی را در کشور تجربه کرد. این در حالی است که رشد بی‌حدومرز استخراج بیت کوین آسیب‌های زیادی را برای کشور به همراه دارد.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره مدیریت استخراج بیت کوین در ایران و کاربرد‌های آن توضیح داد:

مرکز ملی فضای مجازی به موضوع رمزارز‌ها ورود پیدا کرده است؛ اگر تولید ماینینگ بیت کوین یا رمز ارز در کشور مدیریت‌شده باشد آن را تایید می‌کنیم و معتقد هستیم این کار می‌تواند مفید باشد، زیرا موجب صادرات انرژی و بخشی از اقتصاد کشور است، ولی درباره اینکه بیت کوین بخواهد بخشی از پول رایج کشور بشود و یا ذخیره دارایی و مالی کشور شود مخالفیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در ادامه گفت:

باید از ظرفیت‌های رمزارز‌ها برای تسهیل تجارت و گردش پولی هزینه‌های مالی در کشور استفاده کنیم، ولی اگر بخواهد بخش بزرگی از ثروت کشور به‌صورت منجمد شده در امری مجازی قرار بگیرد موافق نیستیم و این موضوع را تسهیل نمی‌کنیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • به نظر من هم این دیدگاه درسته ، استخراج مدیریت شده و خرید فروش بلامانع باشه و حتی وسیله ای برای دور زدن تحریم باشه ولی اینکه کشور این رو به عنوان ذخیره ارزی قبول کنه خطرناکه