فوربز لیست پردرآمدترین شرکتهای استفاده کننده از بلاک چین را منتشر کرد!

فوربز لیست پردرآمدترین شرکتهای استفاده کننده از بلاک چین را منتشر کرد!
خلاصه اخبار

فوربز (Forbes)، شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی، روز ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین)، فهرست اسامی شرکت‌هایی که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند و حداقل درامد و یا ارزش آن‌ها حدود ۱ میلیارد دلار است را تحت عنوان «کودکان میلیارد دلاری بلاک چین» منتشر ساخت.

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، این لیست، علاوه بر شرکت‌های مالی مانند بانک‌ها و اتاق‌های پردازش (clearing houses)، شرکت‌های مواد غذایی و مدیریت زنجیره تأمین، شرکت‌های فعال در حوزه‌های توسعه‌ی ارزهای دیجیتال و بلاک چین و غیره را نیز شامل می‌شود.

بیشتر شرکت‌هایی که نام آن‌ها در این لیست قید شده است، شرکت‌های آمریکایی مانند آمازون، وال‌مارت، فیس‌بوک، گروه آی‌ان‌جی، مسترکارت، مایکروسافت و نستله هستند. هم‌چنین، شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتالی که در این فهرست قرار گرفتند، شامل صرافی آمریکایی کوین بیس، شرکت اروپایی سازنده تجهیزات استخراج و سخت افزار بیت فیوری (Bitfury)، شبکه‌ی خدمات مالی مبتنی بر بلاک چین و سازنده‌ی توکن XRP ارز دیجیتال ریپل می‌شود.

فوربز لیست پردرآمدترین شرکتهای استفاده کننده از بلاک چین را منتشر کرد!

علاوه بر اسامی بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که از بلاک چین استفاده می‌کنند و یا آن را به طور گسترده‌ای پذیرفته‌اند، نام آن‌هایی که از پروتکل‌های بلاک چین استفاده می‌کنند نیز به همراه نام پروتکل قید شده است. نام پروتکل‌های هایپرلجر (Hyperledger)، پروتکل کوردا (Corda) کنسرسیوم R3 و شبکه اتریوم مشهور نیز در میان شرکت‌هایی از صنایع مختلف دیده می‌شود.

فوربز همچنین با ذکر نام شرکت مرجع سپرده‌گذاری و تسویه (DTCC) که سوابق ۹۰ میلیون تراکنش را در روز نگه می‌دارد و یا سرمایه‌گذاری بخش زیادی از ۴۸ تریلیون دلار سرمایه‌ی دنیا در اوراق بهادار به عنوان مثال، به توانایی فناوری بلاک چین در تسهیل روندهای تجاری مختلف اشاره کرد.

فوربز در آینده قرار است که ۵۰ هزار حساب خود را به سیستم مبتنی بر بلاک چین منتقل کند و این کار به حذف روندهای تکراری و تطبیق حساب‌هایی که احتمال دارد در شبکه‌های تسویه الکترونیک سنتی همچنان اتفاق بیفتند، کمک خواهد کرد.

در اواسط ماه مارس، DTCC، وایت پیپری را در خصوص اصول راهنمای پردازش پس از معامله‌ی اوراق بهادار توکن سازی شده، منتشر کرد. در این پیپر، به مشخصه‌های منحصر به فرد بازار نوظهور اوراق بهادار توکن سازی شده اشاره شده و همچنین گفته شده است که استانداردهای سیاست جهانی برای بازارهای سنتی اغلب قابل اجرا هستند و به سهام‌داران کمک می‌کنند تا مسئولیت‌های قانونی مرتبط با پلتفرم‌های توکن اوراق بهادار را شناسایی کنند.

منبع: arzdigital.com


برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت کنید.