فسرب برای هر سهم سود ۳۸ تومانی شناسایی کرد

فسرب برای هر سهم سود ۳۸ تومانی شناسایی کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت ملی سرب و روی ایران در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۷ مقدار هزار و ۸۹۱ تن محصول به فروش رسانده است که این مقدار در سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ با کاهش بسیار اندک به هزار و ۸۴۸ تن رسیده است. فسرب […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت ملی سرب و روی ایران در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۷ مقدار هزار و ۸۹۱ تن محصول به فروش رسانده است که این مقدار در سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ با کاهش بسیار اندک به هزار و ۸۴۸ تن رسیده است. فسرب با این مقدار فروش در طی این دوره درآمد ۵۷ میلیارد تومانی ساخته است. درآمد شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات رشد نزدیک به دو برابری داشته است.

درامد فسرب در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ با رشد ۹۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۵۷ میلیارد تومان رسیده است و بهای تمام شده درامدهای عملیاتی نیز با رشد ۷۰ درصدی به ۳۹ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین رشد درآمدهای عملیاتی بیش از رشد بهای تمام شده بوده و همین موضوع موجب افزایش حاشیه سود شرکت گردیده است.

سود خالص فسرب به ۱۲ میلیارد تومان رسید

با توجه به رشد درآمد و افزایش حاشیه سود شرکت، سود خالص شرکت از شش میلیارد تومان در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۷ با رشد ۱۰۱ درصدی به ۱۲ میلیارد تومان رسیده است. همچنین در این دوره فسرب برای هر سهم سود خالص ۳۸۵ ریالی شناسایی کرده است.

بنابراین به طور کلی در رابطه با عملکرد فسرب طی دوره سه ماهه می‌توان دو مورد را ذکر نمود. مورد اول حفظ مقدار فروش و مورد دوم افزایش حاشیه سود شرکت، که هر دو مورد در نهایت همراه با افزایش نرخ فروش محصولات، منجر به بالا رفتن سودآوی شرکت شده است.

فسرب برای هر سهم سود 38 تومانی شناسایی کرد

فسرب تنها ۹% از مقدار فروش براوردی را محقق ساخته است

فسرب برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۸ مقدار فروش ۲۰ هزار و ۵۰۰ تنی را براورد کرده است. با فروش هزار و ۸۴۸ تنی محصولات در دوره سه ماهه اول سال، فسرب تنها ۹% از مقدار فروش براوردی را محقق نموده است و می‌توان گفت، ۱۶% از میزان براوردی خود برای دوره سه ماهه عقب‌تر است.

فسرب برای سال مالی منتهی به خرداد ۹۸ درآمد ۳۴۵ میلیارد تومانی را پیش‌بینی کرده است که با فروش ۵۷ میلیارد تومانی در دوره سه ماهه، ۱۶ درصد از درآمد براوردی را پوشش داده است. که جاماندگی درامد سه ماهه از مبلغ براوردی به دلیل عقب ماندگی در مقدار فروش می‌باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها