فرآیند کسب مجوز و فعالیت قانونی در صنعت ماینینگ «مانع‌زدایی» شد

فرآیند کسب مجوز و فعالیت قانونی در صنعت ماینینگ «مانع‌زدایی» شد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

ابلاغیه‌ی جدید

وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای به رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌های مختلف، اعلام کرد که در راستای بهبود فضای کسب‌وکار، مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید، اصلاحاتی در رابطه با مفاد پیشین انجام گیرد؛ اقدامات ذکر شده در این ابلاغیه عمدتاً کار ماینرها را آسان‌تر می‌کند.

در بخش ابتدایی این ابلاغیه آمده است که «احتراماً، در اجرای شعار سال و پشتیبانی و رفع موانع تولید و پیرو سلسه جلسات بهبود فضای کسب و کار، بدین وسیله مصوبه شماره‌ی 3 حوزه‌ی صنعت، به شرح زیر جهت اجرا ابلاغ می‌گردد. بدیهی است متعاقب برگزاری نشست‌های بعدی، مصوبات تخصصی مستمراً ابلاغ خواهد شد».

به نقل از کمیسیون رمزارز و بلاک چین نصر، در این ابلاغیه آماده است که حداقل توان مصرفی مجاز برای صدور مجوز از 250 کیلووات به 100 کیلووات کاهش خواهد یافت. به عبارتی از این پس فارم‌های کوچک‌تر که توان مصرف انرژی آن‌ها کم‌تر از 250 کیلووات ساعت و بیشتر از 100 کیلووات ساعت است، می‌توانند با کسب مجوز به صورت کاملاً قانونی فعالیت داشته باشند.

اصلاحیه دستورالعمل رمزارز بهبود فضای کسب و کار
صنعت معدن تجارت

ادامه‌ی ابلاغیه

در بند دوم از این ابلاغیه آمده است که قید 3 سال از صدور مجوز برای واحد‌های غیرفعال که پیش‌تر در تبصره‌های 2 و حذف اعلام شده بود، حذف گردیده است. به عبارت ساده‌تر، دیگر نیاز نیست 3 سال از صدور مجوز برای واحدهای غیرفعالی که درخواست استخراج ارزهای دیجیتال را دارند، گذشته باشد.

برای مشاهده‌ی متن کامل این اصلاحیه می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

در بند سوم توضیح داده شده است که از این پس تاسیس یا اخذ پروانه‌ی بهره‌برداری برای استخراج رمزارز در واحد‌های واقع در داخل یا خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی امکان‌پذیر است.

در بند چهارم گفته شده که «به استناد مصوبه‌ی هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار، صدور مجوز برای بیش از یک واحد در یک پلاک ثبتی امکان‌پذیر است». البته این موضوع منوط به تعهد به حفظ تولید و اشتغال واحد فعال می‌باشد.

در پایان نیز ذکر شده که سایر مفاد و دستورالعمل‌های مذکور کماکان به قوت خود باقیست.

نظر شما در رابطه با اصلاحیه‌ی ابلاغ شده از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت چیست؟ آیا این اصلاحات می‌تواند بخشی از فشار موجود در صنعت استخراج رمزارز داخلی را کم کند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.