“فباهنر” سود ۱۵۵ تومانی شناسایی نمود

“فباهنر” سود ۱۵۵ تومانی شناسایی نمود
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، صنایع مس شهید باهنر در نیم سال اول ۹۸ سود ۱۵۵۵ ریالی برای هر سهم شناسایی نموده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۶۰ درصدی داشته است.  صنایع مس شهید باهنر در نیم سال اول ۹۸ مقدار ۱۲٫۲ هزار تن فروش داشته است […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، صنایع مس شهید باهنر در نیم سال اول ۹۸ سود ۱۵۵۵ ریالی برای هر سهم شناسایی نموده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۶۰ درصدی داشته است.

 صنایع مس شهید باهنر در نیم سال اول ۹۸ مقدار ۱۲٫۲ هزار تن فروش داشته است که از این مقدار فروش درآمد ۶۵۷ میلیارد تومانی ساخته است. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت در این دوره ۴۳۶ میلیارد تومان است. بنابراین سود ناخالص فباهنر ۲۲۱ میلیارد تومان است.

افزایش در فروش داخلی و کاهش در فروض صادراتی

مقدار فروش فباهنر در نیم سال اول ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی داشته است. مقدار فروش فباهنر از ۱۰٫۲ هزار تن در نیم سال اول ۹۷ به ۱۲٫۲ هزار تن در نیم سال اول ۹۸ رسیده است. مقدار فروش داخلی شرکت در نیم سال اول روند افزایشی و فروش صادراتی روند کاهشی داشته است. فروش داخلی فباهنر از ۹٫۸ هزار تن در نیم سال اول ۹۷ به ۱۲ هزار تن در نیم سال اول ۹۸ رسیده است. اما مقدار فروش صادراتی شرکت از ۳۹۶ تن در نیم سال اول ۹۷ با کاهش ۴۰ درصدی به ۲۳۹ تن در نیم سال اول ۹۸ رسیده است.

افزایش نرخ فروش محصولات فباهنر در نیم سال اول ۹۸

همانند افزایش در مقدار فروش فباهنر، نرخ فروش محصولات فباهنر روند افزایشی را طی کرده‌اند. به طور مثال دو محصول اصلی فباهنر، تمسه و ورق مسی و برنجی در نیم سال اول ۹۸ نسبت به سال ۹۷ افزایش قیمتی ۴۷ درصدی و ۱۸ درصدی را در بازار داخل تجربه کرده‌اند و در بازار صادراتی تسمه و ورق برنجی که سهم بالایی در فروش شرکت دارد افزایش ۳۷ درصدی داشته است. به این ترتیب افزایش در مقدار فروش و افزایش در نرخ فروش محصولات موجب شده است درآمد فباهنر رشد قابل توجهی را رقم بزند.

افزایش سود فباهنر در پی رشد درآمدهای عملیاتی و غیر عملیاتی

با توجه به افزایش مقداری فروش و همچنین رشد ریالی نرخ فروش محصولات در نیم سال جاری درآمد عملیاتی فباهنر رشد ۷۴ درصدی را رقم زده است و با رشد ۲۸۰ میلیارد تومانی به ۶۵۷ میلیارد تومان رسیده است. بهای تمام شده فباهنر نیز به دلیل رشد قیمت کاتد، روی، اسلب، ضایعات و سایر مواد و همچنین افزایش مقدار تولید، رشد ۳۹ درصدی را رقم زده است و به ۴۳۶ میلیارد تومان رسیده است.

اما به دلیل برتری رشد درآمد عملیاتی نسبت به بهای تمام شده، حاشیه سود فباهنر افزایش یافته و موجب شده است فباهنر سود ناخالص ۲۲۱ میلیارد تومانی بسازد که سود ناخالص شرکت رشد ۲۴۹ درصدی داشته است. سود عملیاتی نیز با رشد ۲۸۲ درصدی به ۲۱۸ میلیارد تومان رسیده است. همچنین به دلیل رشد درآمد عملیاتی و غیر عملیاتی سود خالص فباهنر ۲۶۰ درصد افزایش یافته و به ۱۷۵ میلیارد تومان رسیده است. با این میزان سود خالص، فباهنر حااشیه سود ۲۶ درصدی را رقم زده است. فباهنر با سود خالص ۲۱۸ میلیاردی، برای هر سهم سود ۱۵۵۵ ریالی (۱۵۵ تومانی) شناسایی کرده است که نسب به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۶۰ درصدی داشته است.

سود فباهنر ۲۶۰ درصد بالا رفت

بررسی سود هر فصل فباهنر در سال‌های ۹۶ و ۹۷ حاکی از ان است که فباهنر در هر فصل به طور میانگین سود ۱۷۴ ریالی برای هر سهم شناسایی نموده است. اما در دو فصل اول سال ۹۸ به ترتیب سود ۱۳۱ ریالی و سود ۱۴۲۴ ریالی ساخته است. به عبارتی در بهار سود کمتر از میانگین ساخته است اما در تابستان فراتر از میانگین ۹۶ و ۹۷ سود شناسایی کرده است. این در حالی است که فباهنر در سال ۹۷ افزایش سرمایه ۲۲٫۵ میلیارد تومانی از محل سود انباشته داده است و سرمایه شرکت از ۹۰ میلیارد تومان به ۱۱۲٫۵ میلیارد تومان رسیده است. که موجب تعدیل سود هر سهم در سال ۹۷ شده است.

با در نظر گرفتن سود ۱۴۲۴ ریالی در تابستان ۹۸، سود هر سهم فباهنر نرخ رشد ۲۷ درصدی را در ۱۰ فصل مورد بررسی طی کرده است.

 
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها