“فباهنر” در مهر فراتر از میانگین‌ها عمل کرده است

“فباهنر” در مهر فراتر از میانگین‌ها عمل کرده است
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت صنایع مس شهید باهنر در نیم سال اول ۹۸ توانسته است برای هر سهم سود ۱۵۵۵ ریالی شناسایی نماید که نسبت به مدت مشابه سال قبل سود هر سهم فباهنر رشد ۲۶۰ درصدی داشته است.   شرکت مس شهید باهنر در دوره شش ماهه منتهی به […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت صنایع مس شهید باهنر در نیم سال اول ۹۸ توانسته است برای هر سهم سود ۱۵۵۵ ریالی شناسایی نماید که نسبت به مدت مشابه سال قبل سود هر سهم فباهنر رشد ۲۶۰ درصدی داشته است. 

 شرکت مس شهید باهنر در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ مقدار ۱۲٫۲ هزار تن محصول به فروش رسانده است و درآمد ۶۵۷ میلیارد تومانی ساخته است.

شناسایی سود ۱۵۵ تومانی در نیم سال اول

مقدار فروش و نرخ فروش محصولات فباهنر در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و همین امر موجب شده است درآمد شرکت صعود پیدا کند. درآمد فباهنر در نیم سال اول ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۴ درصدی داشته است و به ۶۵۷ میلیارد تومان تومان رسیده است. اما هزینه فباهنر در این دوره رشد ۳۹ درصدی داشته و به ۴۳۶ میلیارد تومان رسیده است. برتری رشد درآمد عملیاتی به رشد بهای تمام شده موجب افزایش حاشیه سود شرکت شده است. به طوری که سود ناخالص فباهنر با رشد ۲۴۹ درصدی به ۲۲۱ میلیارد تومان و سود عملیاتی شرکت با رشد ۲۸۲ درصدی به ۲۱۷ میلیارد تومان رسیده است. سود خالص شرکت نیز به لطف رشد درآمد عملیاتی و افزایش سایر درآمدهای غیر عملیاتی و متفرقه، رشد ۲۶۰ درصدی داشته است و به ۱۷۵ میلیارد تومان رسیده است. که با این میزان سود خالص برای هر سهم سود ۱۵۵۵ ریالی شناسایی کرده است.

کاهش مقدار فروش صادراتی فباهنر در نیم سال جاری

بخشی از فروش فباهنر در بازار صادراتی است که در نیم سال اول ۹۸ توانسته است ۲۳۹ تن به ارزش ۱۵٫۱ میلیارد تومان در بازار صادراتی به فروش برساند. مقدار فروش صادراتی فباهنر در نیم سال اول ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۴۰ درصدی (معادل ۱۵۷ تن) داشته است. اما به دلیل افزایش قیمت دلار در نیم سال اول ارزش ریالی صادرات در نیم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است و با رشد ۸ درصدی (معادل ۱٫۱ میلیارد تومان) به ۱۵٫۱ میلیارد تومان رسیده است.

فباهنر در مهر ماه فراتر از میانگین شش ماه اول عمل کرد

فباهنر در نیم سال اول ۹۸ به طور میانگین ۲ هزار تن تولید و ۱۹۴۸ تن فروش داشته است که در مهر ماه توانسته است ۲۶۶۱ تن تولید و ۲۵۱۸ تن فروش داشته باشد. به این ترتیب در مهر ماه فراتر از میانگین شش ماهه اول سال تولید و فروش داشته است.

مسیر متفاوت دو محصول اصلی فباهنر از ابتدای سال

تسمه و ورق مسی و ورق برنجی از مهمترین محصولات فباهنر به شمار می‌روند که در سبد درآمدی فباهنر نقش قابل توجهی دارند. بنابراین تغییرات مقداری و ریالی در فروش این دو محصول بر درآمد فباهنر اثر قابل ملاحظه‌ای دارد.

نرخ میانگین تسمه و ورق مسی در دوره ۷ ماهه ۷۷ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان است اما طی دوره ۷ ماهه، نرخ فروش این محصولا با نوساناتی همراه بوده است و اما در مهر ماه نرخ فروش بالاتر از میانگین ۷ ماهه قرار گرفته است و از ابتدای سال تا کنون روند کلی نرخ فروش تسمه و ورق مسی روند صعودی است. به طوری که از ۷۵٫۲ میلیون تومان به ۷۸٫۴ میلیون تومان رسیده است.

میانگین نرخ فروش تسمه ورق برنجی در دوره ۷ ماهه منتهی به مهر ۹۸۳۶ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان به ازای هر تن است که در مهر ماه نرخ فروش این محصول به ۲۳ میلیون و ۷۵۴ هزار تومان رسیده است. به این ترتیب نرخ فروش مهر ماه تمسه ورق برنجی پایینتر از میانگین است و به طور کلی روند نرخ فروش این محصول از ابتدای سال روند نزولی است.

 
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها