فایرا برای هر سهم سود 26 تومانی شناسایی کرد

فایرا برای هر سهم سود 26 تومانی شناسایی کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، شرکت آلومینیوم ایران دارای دو تکنولوژی 70 و 200 کیلوآمپر و با مجموع ظرفیت تولید 177.5 هزار تن در سال با تولید انواع شمش در آلیاژهای متنوع از محل مذاب تولید شده در کارگاه‌های احیاء جدید و قدیم فعالیت می‌نماید. شرکت آلومینوم ایران با هدف تامین نیاز […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، شرکت آلومینیوم ایران دارای دو تکنولوژی 70 و 200 کیلوآمپر و با مجموع ظرفیت تولید 177.5 هزار تن در سال با تولید انواع شمش در آلیاژهای متنوع از محل مذاب تولید شده در کارگاه‌های احیاء جدید و قدیم فعالیت می‌نماید. شرکت آلومینوم ایران با هدف تامین نیاز داخلی به فلز آلومینوم در صنایع مختلف از جمله صنایع هوا و فضا، حمل و نقل، خودروسازی، بسته‌بندی، ساختمان، صنایع الکتریک و سایر صنایع تاسیس و ایجاد گردید.

شرکت آلومینیوم ایران در سه ماهه اول سال 1398 با تولید مقدار بیش از 46 هزار تن انواع شمش آلومینیوم نسبت به کل مقدار شمش آلومینیوم تولید شده در داخل کشور به میزان 63 هزار تن، سهم 74 درصدی تولید داخل را به خود اختصاص داده است و با عرضه و معامله مقدار بیش از 28 هزار تن از مجموع تولیدات خود در سه ماهه اول سال 1398 در بازار داخلی و از طریق شرکت بورس کالای ایران، سهم 27 درصدی از تامین نیاز بازار مصرف آلومینیوم در داخل کشور (با توجه به 420 هزار تن نیاز سالانه) را داشته است. این شرکت طی دوره مورد گزارش ، مقدار 453.46 تن تولید و مقدار 608.28 تن از محصولات تولیدی خود را در بازار داخل و مقدار 346.5 تن آن را در خارج از کشور(صادرات به) فروش رسانده است.

مقدار فروش فایرا کاهش یافت

شرکت آلومینیوم ایران طی دوره سه ماهه اول سال 98 مقدار 46 هزار تن انواع شمش را تولید نموده که نسبت به دوره مشابه سال قبل به میزان هزار و 269 تن افزایش داشته است. مقدار فروش فایرا طی دوره مذکور، 34 هزار تن است که نسبت به دوره مشابه سال قبل (45 هزار تن) به مقدار 11 هزار و 365 تن و نزدیک به 25 درصد کاهش داشته است.

مبلغ فروش 54 درصد افزایش یافت

مبلغ فروش طی دوره سه ماهه منتهی به خرداد 98 مبلغ 785 میلیارد تومان است که نسبت به عملکرد دوره سه ماهه اول سال 97 به میزان 277 میلیارد تومان و معادل 54 درصد، درآمد شرکت افزایش یافته است. افزایش درآمد شرکت طی دوره مورد بحث، به دلیل حذف سقف رقابت در تعیین نرخ فروش در بورس کالا طبق دستور العمل تنظیم بازار محصولات آلومینومی مورد 3 شهریور 97، نوسانات نرخ شمش در بورس فلزات لند (LME) و افزایش نرخ ارز بوده است. همچنین متوسط نرخ شمش آلومینیوم در LME طی دوره شش ماهه اول سال 2019 میلیاردی (1,829 دلار) نسبت به متوسط نرخ سال 2018 میلادی (2,111 دلار) کاهشی بیش از 13 درصد داشته است.

بهای تمام شده 38 درصد رشد کرد / بخش عمده بهای تمام شده مربوط به مواد مصرفی است

بهای تمام شده درامدهای عملیاتی شرکت با رشد 38 درصدی به 565 میلیارد تومان رسیده است که اصلی‌ترین عامل افزایش بهای تمام شده، افزایش مواد مصرفی است. با توجه به بالا بودن سهم هزینه مواد مصرفی از بهای تمام شده تولید و وارداتی بودن بخش عمده‌ای از مواد مصرفی (حدود 80%) از قبیل: پودر آلومینا (70%)، 100 درصد آند خطوط جدید کارگاه احیا، پترولیوم کک و سایر مواد که همگی بطور مستقیم متاثر از تغییرات نرخ ارز و نرخ‌های جهانی آن‌ها می‌باشند، بهای تولیدات شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهند. علاوه بر آن نرخ معامله موادی مثل پودر آلومینا معمولا نسبتی مابین 18 تا 20 درصد نرخ آلومینوم در بورس فلزات لندن (LME) می‌باشد که در شرایط خاص مانند شهریور ماه سال 97 به نسبتی حدود 31 درصد افزایش یافت که به نظر می‌رسد ناشی از کاهش تولید شرکت‌های چینی تولید کننده پودر اومینا به دلیل محدودیت‌های زیست محیطی بوده است.        

سود خالص فایرا کاهش یافت

بررسی تغییر درآمد و بهای تمام شده محصولات، حاکی از افزایش سود ناخالص شرکت است، به طوری که سود ناخالص فایرا با رشد 119 درصدی نسبت به دوره سه ماهه منتهی به خرداد 97 به 220 میلیارد تومان در دوره سه ماهه اول سال 98 رسیده است، همچنین سود عملیاتی با رشد 103 درصدی در این دوره به 86 میلیارد تومان رسیده است.

سود خالص فایرا به دلیل کاهش 116 میلیارد تومانی سایر درآمدهای غیر عملیاتی شرکت و افزایش نزدیک به 34 میلیارد تومانی مالیات بر درآمد شرکت در دوره سه ماهه منتهی به خرداد 98 نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش یافته است. سود خالص با کاهش 25 درصدی به 135 میلیارد تومان رسیده است که همین موضوع موجب کاهش سود خالص شناسایی شده برای هر سهم شده است و موجب شده است سود خالص شناسایی شده برای هر سهم به 260 ریال برسد.

پوشش 17 درصدی مقدار فروش برآوردی

فایرا برای سال مالی منتهی به اسفند 98 فروش مقداری 190 هزار تن را پیش‌بینی کرده است. با توجه به فروش 34 هزار تنی فایرا در بهار 98، توانسته است 17% از فروش مقداری برآوردی را محقق سازد که 8% از مقدار پیش‌بینی شده فاصله دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها