غمینو برای هر سهم سود 17 تومانی شناسایی کرد

غمینو برای هر سهم سود 17 تومانی شناسایی کرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، شرکت صنایع غذایی مینو شرق در سه ماه اول 98 مقدار دو هزار و 815 تن فروش داشته است که با این میزان فروش درامد 24 میلیارد و 848 میلیون تومان درامد ساخته است. بهای تمام شده درامدهای عملیاتی شرکت در این دوره 20 میلیارد تومان […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، شرکت صنایع غذایی مینو شرق در سه ماه اول 98 مقدار دو هزار و 815 تن فروش داشته است که با این میزان فروش درامد 24 میلیارد و 848 میلیون تومان درامد ساخته است. بهای تمام شده درامدهای عملیاتی شرکت در این دوره 20 میلیارد تومان بوده که با توجه به این میزان بهای تمام شده، سود ناخالص چهار میلیارد و 839 میلیون تومان داشته است.

با توجه به هزینه فروش، اداری و عمومی 955 میلیون تومانی و خالص سایر درامد عملیاتی 12 میلیارد تومانی، سود عملیاتی سه میلیارد و 900 میلیون تومانی داشته است. همچنین با توجه به هزینه مالی 100 میلیون تومانی و درامد سرمایه گذاری 24 میلیون تومانی و سایر درامد غیرعملیاتی 158 میلیون تومانی داشته است و همچنین مالیات 945 میلیون تومانی، سود خالص سه میلیارد و 32 میلیون تومانی ساخته است.

با توجه به افزایش مقداری فروش شرکت در دوره سه ماهه منتهی به خرداد 98 نسبت به دوره مشابه سال قبل و همچنین افزایش نرخ فروش محصولات شرکت، درامد و سود غمینو افزایش قابل توجه داشته است.

12 درصد از درامد غمینو را سود خالص تشکیل می‌دهد

با توجه به افزایش مقداری فروش و همچنین افزایش نرخ فروش محصولات شرکت و برتری رشد درامد عملیاتی به رشد بهای تمام شده درامدهای عملیاتی، حاشیه سود غمینو افزایش یافت. حاشیه سود ناخالص شرکت با رشد 4 درصدی به 19% در سه ماهه منتهی به خرداد 98 رسیده است و همچنین حاشیه سود عملیاتی به 16% و حاشیه سود خالص به 12% رسیده است. به این ترتیب 12 درصد از درامد عملیاتی شرکت را سود خالص تشکیل می‌دهد و با توجه به این میزان از حاشیه سود خالص، غمینو برای هر سهم سود 17 تومانی شناسایی کرده است.

نکات مهم صورت مالی سه ماهه غمینو

صادرات: غمینو در سه ماهه منتهی به خرداد 97 صادرات داشته است، اما در سه ماهه اول 98 هیچگونه صادراتی را رقم نزده است و درامد شرکت از این محل به صفر رسیده است.

هزینه مالی: هزینه مالی شرکت در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل کاهش یافته است و به نظر می‌رسد با توجه به رشد درامد عملیاتی، غمینو نقدینگی مورد نیاز را بتواند از این محل تامین کند.

پوشش درامد براوردی: غمینو در سه ماهه اول سال جاری توانسته 28% از درامد براوردی برای سال مالی منتهی به اسفند 98 را پوشش دهد که حتی 3% از میزان براوردی، درامد بالاتری ساخته است.

موجودی انبار: بررسی موجودی انبار شرکت نشان می‌دهد به طور کلی در هر سه محصول بیسکوییت و تافی بیش از 90% از محصولات و حتی 100% از پفک به فروش رسیده است. گردش بالای کالا، قدرت  شرکت در بازاریابی و فروش را می‌رساند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها