عوامل روانی اجازه عبور قیمت بیت کوین از ۲۰,۰۰۰ دلار را نمی‌دهند

عوامل روانی اجازه عبور قیمت بیت کوین از ۲۰,۰۰۰ دلار را نمی‌دهند

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

حدود یک هفته پیش، قیمت بیت کوین اوج تازه‌ای را ثبت کرد. این در حالی است که قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال زیر 20,000 دلار قرار دارد. تحلیل‌گران معتقدند که عوامل روانی مانع از شکسته‌شدن مقاومت 20,000 دلار می شود.

به گزارش کوین دسک، تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران بیت کوین معتقدند به‌دلیل حجم بالای سفارش‌های فروش در نزدیکی قیمت 20,000 دلار، بیت کوین نمی‌تواند از سد این مقاومت بگذرد؛ آنها می‌گویند سرمایه‌گذارانی که در این ناحیه سفارش فروش ثبت کرده‌اند، از فروش گسترده در این ناحیه هراس دارند. اهمیت بالای 20,000 دلار به این دلیل است که در سال 2017 شاهد اوج‌گیری قیمت تا این ناحیه بودیم. در آن زمان قیمت بیت کوین طی دو ماه 4 برابر شد و پس از ثبت اوج پیشین، سقوطی 70 درصدی داشت. در حال حاضر این سقوط، بزرگترین سقوط تاریخ بیت کوین است.

سایمون چن (Simon Chen)، مدیر شرکت سرمایه‌گذاری بابل فایننس، در این باره می‌گوید:

تعداد زیادی از فروشندگان در نزدیکی سطح 20,000 دلاری سفارش [فروش] ثبت کرده‌اند؛ این مسئله مقاومت شدیدی ایجاد کرده است. مردم با تکیه بر اتفاقی که در بازار صعودی 2018 رخ داد، سعی می‌کنند در این ناحیه اقدام به فروش بیت کوین‌های خود کنند.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

با توجه به شباهت‌های روند فعلی و روند سال 2017، نمی‌توان که آن را نادیده گرفت. مخصوصا حالا که سرعت اوج‌گیری بیت کوین در ثبت رکوردهای تازه بیشتر شده است.

لینگژیاو ینگ (Lingxiao Yang)، مدیر اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری ترید ترمینال (Trade Terminal)، در اظهارنظری گفت:

سطح 20,000 دلاری احتمالا یک «نزاع» روانی برای بسیاری است. یک ماه طول کشید تا بیت کوین از 14,000 دلار روند صعودی خود را آغاز کند و به اوج تاریخی برسد.

این در حالی است که به‌عقیده ینگ، این طرزفکر بیشتر در مورد سرمایه‌گذاران خرد وجود دارد و سرمایه‌گذاران دانه‌درشت، رویکرد «خرید در کف» را در پیش گرفته‌اند.

شاخص‌های فاندامنتال بازار هم عرصه را بر روند بیت کوین تنگ کرده‌اند. داده‌های شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد نهنگ‌های بیت کوین، سرمایه‌های خود را از صرافی‌ها خارج نمی‌کنند. کی یاینگ جون (Ki Young Jun)، مدیر ارشد اجرایی این شرکت در توییتی نوشت:

نرخ سرمایه ورودی و خروج به صرافی‌ها
نرخ سرمایه ورودی و خروج به صرافی‌ها

اینکه نهنگ‌ها سرمایه‌های خود را برداشت نمی‌کنند، به معنی در دسترس بودن بیت کوین‌های آنها برای فروش نیست. اگر آنها فکر کنند که قیمت بیت کوین بیشتر می‌شود، بیت کوین‌های خود را به‌صورت گسترده از صرافی خارج می‌کنند.

به‌عقیده دنیس وینوکوروف (Denis Vinokourov)، مدیر بخش تحقیقات بیکوانت (Bequant)، معتقد است افزایش تعداد بیت کوین‌هایی که روی دیفای (DeFi) قفل شده‌اند (Wrapped Bitcoin) و از حالت قفل‌شده در می‌آیند، باعث افزایش فشار فروش در بازار بیت کوین می‌شوند.

توکن‌های قفل‌شده بیت کوین روی شبکه اتریوم، همزمان با اوج‌گیری بازار‌های دیفای شکل گرفت. نکته جالب اینجاست که در بازه‌ای، تعداد بیت کوین‌های که روی شبکه اتریوم قفل می‌شد، از تعداد بیت کوین‌هایی که استخراج می‌شد، پیشی گرفت. به‌گفته بسیاری، این موضوع یکی از عواملی بود که سبب افزایش قیمت بیت کوین در تابستان امسال شد. قیمت بیت کوین پس از سقوط ماه مارس (اسفند) و رسیدن به قیمت 3,800 دلار، عملکردی عالی داشت و طی تابستان تا حد زیادی احیا شد. وینوکوروف در این باره گفت:

نباید یادمان برود که افزایش اصلی در تعداد این توکن‌ها، در قیمت‌های بسیار پایین‌تر انجام شد و از همین رو، می‌توان گفت که برداشت بخشی از سود، منطقی و اقدامی از روی احتیاط تلقی می‌شود.

ویشال شاه (Vishal Shah)، بنیان‌گذار صرافی ابزارهای مشتقه ارزهای دیجیتال آلفافایو (Alpha5)، با بیان اینکه بسته به ناحیه دقیق بین 15,000 تا 20,000 دلار که سرمایه‌گذاران تازه، بیت کوین‌های خود را خریده‌اند، گفت که این احتمال وجود دارد که آنها رویکردی «احتیاطی» در پیش بگیرند. او در ادامه افزود:

خریداران نگران 300 یا 400 یا حتی 1,000 واحد افزایش قیمت دیگر نیستند. همه چیز به روند آینده بستگی دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.