عملیات «النصر المبین» یمنی ها

عملیات «النصر المبین» یمنی ها

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سرلشکر یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشست خبری جزئیات مرحله دوم عملیات «النصر المبین» را تشریح کرد.

وی با اعلام اینکه مرحله دوم این عملیات از 20 ژوئیه آغاز شده و چندین روز به طول انجامیده، افزود: همه اهداف مرحله دوم که مهمترین آن‌ها آزادسازی مناطق دیگر استان البیضاء است، محقق شده است.

وی گفت: عملیات النصر المبین در مرحله دوم، آزادسازی مناطق «نعمان» و «ناطع» در استان البیضاء به مساحت 380 کیلومتر مربع را به همراه داشت.

سرلشکر یحیی سریع تاکید کرد که مجموع مناطق آزاد شده طی دو مرحله عملیات «النصر المبین» بالغ بر 500 کیلومتر مربع می‌شود. همچنین طی این دو مرحله علاوه بر مناطق «نعمان» و «ناطع»، مناطق الصومعة و الزاهر (در مرحله اول عملیات) در استان البیضاء نیز آزاد شدند.

وی گفت: در این عملیات گروه‌های تروریستی داعش و القاعده متحمل تلفات سنگینی شدند، شمار تلفات این گروه به 160 نفر رسید و بیش از 200 تروریست نیز مجروح شدند. خسارت‌های گروه‌های تکفیری طی این دو مرحله از عملیات بالغ بر 500 کشته و 760 زخمی است. ده‌ها تکفیری نیز در این عملیات به اسارت گرفته شدند.

سخنگوی ارتش با اعلام اینکه «یگان‌های مختلفی از نیرو‌های مسلح ما در مرحله دوم عملیات مشارکت داشتند» ادامه داد: طی عملیات «النصر المبین» ده‌ها خودرو خسارت دیده و در آتش سوخت و مقادیر مختلفی سلاح کشف و ضبط شد.

وی افزود: نیروی هوایی پهپادی یمن 19 عملیات شامل عملیات‌های شناسایی و هجومی انجام داد و طی آن پایگاه‌های داعش و القاعده را هدف قرار داد.
سرلشکر یحیی سریع گفت: نیروی موشکی یمن 13 عملیات را با استفاده از موشک‌های «بدر» و «سعیر» انجام داد.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح با همکاری مقامات محلی روند بازگرداندن زندگی عادی به همه مناطق آزاد شده را آغاز کردند.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد: مقامات ذیربط مسئولیت مستند سازی و ثبت و ضبط جنایات گروه‌های تکفیری را برعهده گرفتند که شهروندان و املاک و مستغلات آن‌ها را هدف گرفته بودند.

یحیی سریع گفت: گروه‌های تکفیری قبل، حین و پس از عملیات توسط ائتلاف متجاوز حمایت و پشتیبانی می‌شدند و مقادیر مختلفی سلاح و مهمات مهم و سنگین در اختیار داشتند.

وی در این زمینه به تجاوز ائتلاف سعودی در این عملیات اشاره کرد و اعلام کرد: ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی در جریان عملیات «النصر المبین» 67 مورد حمله هوایی انجام داد.

وی افزود: مردم ما از واقعیت نقشه‌های آمریکا که توسط ائتلاف متجاوز و عوامل و مزدوران آن اجرا می‌شود، آگاه هستند.

سخنگوی ارتش تاکید کرد که نیرو‌های مسلح یمن با حمایت ساکنین استان البیضاء و قبایل آن به پاکسازی مناطق باقی مانده ادامه می‌دهند.