عملیات اجرایی احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی در قم فردا آغاز می‌شود

عملیات اجرایی احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی در قم فردا آغاز می‌شود

به گزارش سیگنال به نقل از هیبنا،

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسن صبوری اظهار داشت: مجموع سهم مسکن‌ های پیش بینی شده استان قم در برنامه جامع مسکن کشور 13 هزار و 200 واحد است که 10 هزار و 600 واحد در اراضی ملی، 2 هزار و 200 واحد در بافت های فرسوده و 400 واحد در شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت احداث می شود.

وی افزود: در فاز اول طرح اقدام ملی 4400 متقاضی ثبت نام کردند که 2500 واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پنج پروژه زیتون 6 الی 10، محله ده (اراضی 17 هکتاری) و اراضی 22 هکتاری مرکز محلات پردیسان احداث می شود.

صبوری توضیح داد: تعداد 1800 واحد مسکونی اقدام ملی فاز اول نیز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) احداث خواهد شد که عملیات کلنگ زنی آن در روز سه شنبه دوازدهم اسفندماه زده خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص جانمایی آن گفت: این واحدها در اراضی 27 هکتاری واقع در ابتدای بلوار دانشگاه پردیسان احداث خواهد شد.

وی با اشاره به این که این اراضی نیاز به آماده سازی دارد اظهار داشت: امیدواریم عملیات آماده سازی هرچه سریع تر توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز و واحدها در طول سه سال آینده به متقاضیان تحویل داده شود.

صبوری در خصوص فاز دوم طرح اقدام مسکن استان قم توضیح داد: در فاز دوم 11700 متقاضی در شهر جدید امیرکبیر ثبت نام کرده اند که پس از رایزنی مدیران استانی تصمیم به انتقال آن ها به شهر قم گرفته شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم خاطر نشان ساخت: الحاق اراضی 560 هکتاری مجاور پردیسان در جلسه شورای تامین مسکن استان تصویب شده است و در مرحله تایید و تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری کشور می باشد.