عزم قطعی رییسی برای رفع مشکلات ایرانیان در سراسر دنیا

عزم قطعی رییسی برای رفع مشکلات ایرانیان در سراسر دنیا

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در آخرین برنامه قبل از ترک نیویورک، در نشست صمیمانه‌ای با رییس و کادر مدیریتی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران از نزدیک در جریان آخرین وضعیت خدمت رسانی به ایرانیان مقیم ایالات متحده قرار گرفت و در خصوص چالش‌ها و اقدامات ضروری که برای بهبود خدمت‌رسانی ضروری است تبادل نظر کرده و دستورات لازم را صادر کردند. 

وزیر امورخارجه در این نشست که با حضور مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌ ملل متحد و هیات همراه برگزار شد، ضمن تشریح سیاست دولت سیزدهم در خصوص ایرانیان مقیم خارج، بر عزم قطعی آیت الله رییسی، رییس جمهور برای تکریم و رفع مشکلات ایرانیان در سراسر دنیا و تسهیل امور آنان در ارتباط با سرزمین‌ مادری تاکید کرد. 

امیرعبداللهیان افزود: این اهتمام در تمامی ارکان حاکمیت و قوای سه گانه وجود دارد تا حدی که پیش از این سفر، آقای اژه ای رییس قوه قضاییه از اینجانب خواست این پیام را به ایرانیان مقیم آمریکا منتقل کنم که هیچ مانعی برای تردد آسان آنان وجود ندارد. علاوه بر این، آقای قالیباف فضای مستقل ارتباطی را در تارنمای مجلس پیش بینی کرده است تا ایرانیان مقیم خارج به راحتی با قوه مقننه و مجلس در ارتباط باشند تا هر کجا که لازم است ساده سازی فرآیندهای قانونی صورت پذیرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به نخبگی و فرهیختگی جامعه بزرگ ایرانیان مقیم آمریکا، جامعه ایرانیان را سرمایه و فرصت بی بدیلی نامید که می‌بایست با هم‌افزایی همه دستگاه های ذیربط از آن صیانت کرد.

وزیر خارجه ضمن برشمردن اقداماتی که در بخش های مختلف وزارت خارجه در ارتباط با خدمات کنسولی در دست طراحی و اجرا است، یکی از مهمترین وظایف همه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها را خدمت‌رسانی بدون وقفه و تبعیض به هم ایرانیان معرفی کرد.

 امیرعبداللهیان در این‌ نشست، رفت و آمد و ارتباط هرچه بیشتر ایرانیان مقیم‌ خارج با ایران را مایه قدرت و پیشرفت کشور از یکسو و آرامش جامعه فرهیخته ایرانیان از سوی دیگر دانست و بر تعهد دولت و وزارت خارجه برای رفع موانع و کاهش فرآیندهای بوروکراتیک غیر ضرور و تلاش برای اصلاح قوانین و مقررات برای روان‌تر شدن هر چه بیشتر خدمت‌رسانی، تاکید کرد.