عرضه 3500 میلیارد ریال صکوک مرابحه برای کرمان موتور

عرضه 3500 میلیارد ریال صکوک مرابحه برای کرمان موتور

به گزارش سیگنال به نقل از صکوک،

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) به مبلغ 3,500 میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران از روز یکشنبه مورخ 1400/06/14 لغایت 1400/06/16 در نماد کرمان03 عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور به ارزش 3,500 میلیارد ریال جهت خرید قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو از طریق شرکت فرابورس ایران عرضه می گردد.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق 3 ساله و با نرخ 18 درصد می باشد که اقساط آن هر شش ماه یک بار پرداخت می گردد.

او در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک تجارت ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه تمدن می باشد. شرکت کارگزاری کارآمد عامل فروش، شرکت واسط مالی شهریور سوم ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق می باشند.

خاطر نشان می شود: در این اوراق، شرکت واسط مالی شهریور سوم (ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو) شرکت کرمان موتور(بانی) را نقداً خریداری خواهد نمود و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود که در سررسیدهای شش ماهه، اقساط مربوطه را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت نماید.

به گفته ابوترابی، شرکت کرمان موتور پیش از این سه بار از طریق انتشار صکوک در قالب عقدهای مرابحه و رهنی در بازار سرمایه مجموعاً به مبلغ 5 هزار میلیارد ریال اقدام به تامین مالی نموده‌است که یک مورد از آن‌ها با نماد “کرمان98” سررسید شده و دو مورد دیگر با نمادهای “کرمان00” و “کرمان02″در حال معامله می باشند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای اوراق بدهی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.