عرضه هزار میلیارد تومان اوراق در هفته آینده

عرضه هزار میلیارد تومان اوراق در هفته آینده
خلاصه اخبار

قرارداد۱۰ طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت بین شرکت ملی نفت ایران و ۱۰­ شرکت از جمله یک شرکت بورسی و سهامدار حقوقی شرکت فرابورسی به ارزش یک میلیارد دلار امضاء و مقرر ­هفته آینده هزار میلیارد تومان اوراق منفعت منتشر شود.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس، قرارداد ۱۰ طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت بین شرکت ملی نفت ایران و ۱۰­ شرکت داخلی با حضور زنگنه وزیر نفت و مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت با هدف حفظ و افزایش میزان تولید از میادین نفتی امضاء شد.

در این قرارداد با ارزش یک میلیارد دلاری شرکت بورسی مپنا و سهامدار حقوقی شرکت فرابورسی صدرا نیز (پتروگوهر فراساحل کیش) حضور دارند.

در این رابطه رضا دهقان معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت گفت:­ این قراردادها ­ بخشی از ۳۳ پروژه با سرمایه گذاری ­بیش از ­۶ میلیارد دلاری و با زمان اجرای ۳ ساله است. ­ارزش این ۱۰­­­ قرارداد ­ حدود یک میلیارد دلار بوده که از طریق سهم ۸۰ درصدی وزارت نفت و ۲۰ درصدی آورده پیمانکاران تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: ­هفته آینده هم هزار میلیارد تومان اوراق منفعت برای تامین مالی این پروژه ها عرضه خواهد شد . دو هزار میلیارد تومان نیز از این اوراق تا پایان سال منتشر می‌شود.

براساس این گزارش، شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب قرارداد پروژه‎های کبود، گچساران خامی، لالی آسماری و نرگسی را به ترتیب با شرکت‎های شرکت حفاری و اکتشاف انرژی‌گستر پارس، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت پتروگوهر فراساحل کیش ( سهامدار عمده صدرا) و حفاری دانا کیش امضا کرد.

قرارداد دو پروژه منصوری آسماری و رامشیر نیز بین شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) امضا شد.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز قرارداد پروژه‎های دانان، سعادت‎آباد و نفت‎شهر را به ترتیب با مپنا، شرکت گلوبال پتروتک کیش و شرکت ملی حفاری ایران امضا کرد.

برچسب‌ها