عرضه صکوک اجاره ۱۰هزار میلیارد ریالی صبا تامین

عرضه صکوک اجاره ۱۰هزار میلیارد ریالی صبا تامین

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، غلامرضا ابوترابی گفت: شرکت سرمایه گذاری صبا تامین قصد دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق فروش و اجاره به شرط تملیک بخشی از سهام تحت تملک خود در شرکت ملی صنایع مس ایران، بدون استفاده از رکن ضامن و بر اساس گزارش رتبه اعتباری تهیه شده توسط شرکت رتبه بندی اعتباری پایا تامین کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: بر اساس مدارک ارائه شده در این خصوص، شرکت رتبه بندی اعتباری پایا با در نظر گرفتن داده های کمی (صورت های مالی و نسبت های مالی مستخرج از آن) و ویژگی های کیفی (ارزیابی های مربوط به فعالیت های شرکت، حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تامین مالی و سوابق آن، تجزیه و تحلیل فضای کلان اقتصادی و کسب و کار صنعت مربوطه) رتبه اعتباری بلندمدت A- با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت A1 با درجه سرمایه گذاری را به شرکت سرمایه گذاری صبا تامین تخصیص داده است.

ابوترابی اظهار داشت: براساس واژه نامه تعاریف شرکت رتبه بندی اعتباری پایا، در این طبقه از رتبه اعتباری بلندمدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بالایی قرار دارد و دورنمای باثبات نیز بدین معنی است که احتمالاً رتبۀ اعتباری در آیندۀ قابل پیش بینی، تغییر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین شرکت رتبه بندی اعتباری پایا با بررسی های مربوط به ساختار مالی شرکت، جریان های نقدی مربوط به اوراق (شامل اصل و فرع) در طی عمر آن و بررسی وضعیت دارایی پایه اوراق، رتبه اعتباری A- با درجه سرمایه گذاری را به اوراق اجاره در دست انتشار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی اختصاص داده است. رتبه بندی اعتباری اوراق بهادار اظهارنظری آینده نگر درباره شایستگی اعتباری ناشر با توجه به تعهد مالی معین است.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه افزود: در رتبه بندی اوراق بهادار مواردی مانند توانایی بازپرداخت جریانات نقدی مربوط به اصل و فرع اوراق در سررسیدهای معین، شایستگی اعتباری ارکان، شرایط قرارداد، اولویت اوراق بهادار نسبت به سایر تعهدات و وضعیت وثایق اوراق بهادار مورد توجه قرار می گیرد.

ابوترابی در خصوص ارکان این اوراق بیان کرد: اوراق مذکور در قالب عقد اجاره به شرط تملیک به مبلغ 10,000 میلیارد ریال، 4 ساله، با نرخ 18 درصد و با پرداخت اجاره بها به صورت 6 ماهه، از طریق شرکت کارگزاری صبا تامین به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تامین سرمایه امین (سهامی عام) به عنوان متعهد پذیره نویس توسط شرکت واسط مالی فروردین سوم (با مسئولیت محدود) در فرابورس ایران منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر شرایط این اوراق افزود: مطابق مصوبه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، نشان‌دار بودن نماد معاملاتی اوراق و تکمیل بیانیه ریسک خریداران، پایش رتبه اعتباری به شکل مستمر تا سررسید اوراق و الزام به تایید وثایق براساس قرارداد در صورت تنزل رتبه اعتباری به زیر BBB از شرایط انتشار این اوراق محسوب می شود. علاوه بر این حداقل سفارش خرید اوراق بهادار 50 هزار ورقه بوده و ارزش اسمی هر ورقه یک‌میلیون ریال است و عرضه نیز به روش ثبت دفتری صورت می‌گیرد.​

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.