عرضه اولیه وآوا (شرکت سرمایه گذاری آوا نوین) در راه ورود به بازار بورس

عرضه اولیه وآوا (شرکت سرمایه گذاری آوا نوین) در راه ورود به بازار بورس
خلاصه اخبار

شرکت سرمایه گذاری آوا نوین با نماد معاملاتی وآوا در گروه سرمایه گذاری های بازار فرابورس درج شد تا یک قدم به عرضه اولیه در بازار سرمایه نزدیک تر شود.

طبق اطلاعیه منتشره فرابورس، شرکت سرمایه گذاری آوا نوین با نماد معاملاتی وآوا پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ 1398/06/30 به عنوان دویست و سومین نماد معاملاتی در فهرست نمادهای فرابورس ایران پذیرفته شد. درج شرکت در گروه سرمایه گذاری ها و زیر گروه سایر واسطه های مالی باعث شد تا وآوا یک قدم به عرضه اولیه در بازار سرمایه نزدیک تر شود.

شرکت سرمایه گذاری عمران سبحان در سال 1383 به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شد. براساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده در سال 1397 نام شرکت به سرمایه گذاری آوا نوین تغییر یافت. موضوع فعالیت شرکت سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها، اوراق بهادار، مسکوکات، فلزات گران بها، گواهی های سپرده بانکی و سپرده های سرمایه گذاری نزد بانک ها می باشد.

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ 1398/02/09 سرمایه شرکت از 100 میلیارد ریال به 400 میلیارد ریال افزایش یافت. شایان ذکر است شرکت در شهریور ماه سال 1398 نیز بار دیگر افزایش سرمایه را دستور کار خود قرار داد و سرمایه خود را به 600 میلیارد ریال رسانید. سهامدار عمده شرکت در حال حاضر سازمان اقتصادی کوثر می باشد که نزدیک به 100 درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد.

ترکیب پرتفوی شرکت سرمایه گذاری آوا نوین

ترکیب پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری برای سهامدارن اهمیت فوق العاده ای دارد. بر همین اساس، در نمودار زیر می توانید ترکیب پرتفوی شرکت سرمایه گذاری آوا نوین را بر اساس صنایع مختلف مشاهده کنید. قسمت آبی رنگ نشان دهنده پرتفوی شرکت در پایان سال 97 می باشد و قسمت نارنجی رنگ نشان دهنده وضعیت پرتفوی شرکت در مرداد ماه 1398 می باشد.

عرضه اولیه وآوا (شرکت سرمایه گذاری آوا نوین) در راه ورود به بازار بورس

همان طور که مشاهده می کنید عمده سرمایه گذاری های شرکت آوا نوین در بخش فلزات اساسی، پتروشیمی، بانکداری و فرآورده های نفتی می باشد. با بررسی گزارش ماهانه مرداد ماه شرکت مشخص شد در طی سال 98 بخشی از سرمایه گذاری های شرکت از بخش پتروشیمی، فرآورده های نفتی، بانکداری و اطلاعات و ارتباطات به سایر صنایع منتقل شده است. بخش عرضه برق و گاز، سایر واسطه گری های مالی، کشاورزی و خدمات فنی مهندسی از مهم ترین صنایعی هستند که شرکت سهم سرمایه گذاری های خود در آن ها را نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

با نزدیک شدن عرضه اولیه سهم اطلاعات بیشتری در خصوص شرکت سرمایه گذاری آوا نوین (وآوا) ارائه خواهد شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها