عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت

عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت
خلاصه اخبار

فهرست عناویندر هفته گذشته شاخص کل بورس طی یک رفت و برگشت مجددا به کف یک میلیون و 480 هزار واحدی خود واکنش نشان داد اما اینبار ارزش معاملات بیشتر از گذشته بود که میتواند امید به رونق بازار را افزایش دهد. در این بین انتشار اخبار مربوط به الزام معرفی بازارگردان از طرف شرکت […]

در هفته گذشته شاخص کل بورس طی یک رفت و برگشت مجددا به کف یک میلیون و 480 هزار واحدی خود واکنش نشان داد اما اینبار ارزش معاملات بیشتر از گذشته بود که میتواند امید به رونق بازار را افزایش دهد. در این بین انتشار اخبار مربوط به الزام معرفی بازارگردان از طرف شرکت های بورسی هم در تغییر جو روانی بی تاثیر نبود. این تاثیر بیشتر به دلیل امیدها به افزایش نقدشوندگی بازار توسط این شرکت ها بوده است.

نوسانات این روزهای بازار، عرضه اولیه ها را هم بی نصیب نگذاشته است و رفته رفته تعداد نمادهایی که بعد از عرضه اولیه صف خود را حفظ کرده اند کمتر می شود. علاوه بر این با توجه به وضعیت بازار در هفته های اخیر با وجود آماده بودن چند شرکت برای عرضه اولیه، عرضه ای صورت نگرفته است که البته این موضوع دور از انتظار هم نبود.

در ادامه به بررسی مهمترین اتفاقاتی که در نمادهای حاضر در لیست عرضه اولیه‌ها رخ داده می‌پردازیم:

  • شصدفح : مهلت استفاده از حق تقدم های شصدف تا 18 آبان ماه تمدید شد.
  • زملارد: این سهم که اواسط هفته گذشته صف خرید خود را از دست داده بود در آخرین روز معاملاتی این هفته مجددا به صف خرید رسید و تا یک قدمی سقف قیمتی خود رشد کرد. حجم معاملات روز چهارشنبه، حدودا 5 برابر میانگین ماهانه این نماد و دومین حجم معاملاتی بزرگ در روزهای بعد از عرضه اولیه آن بوده است.
  • ثامید: این نماد که از اوایل هفته قبل صف خرید خود را از دست داده بود، از ابتدای این هفته مجددا یک روند صعودی را شروع کرد و در پایان هفته توانست سقف قیمتی قبلی خود را بشکند.
  • وسپهر: وسپهر با وجود شکسته شدن چندین باره‌ی صف خرید توانست یک نفس، طی دو هفته به رشد بیش از 50 درصدی قیمت برسد. روز چهارشنبه این نماد به دلیل نوسان 50 درصدی قیمت، جهت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی متوقف شد.

نمودارهای زیر مقایسه‌ای بین سود دهی عرضه اولیه‌ها در طول هفته گذشته و سود این سهام از روز عرضه تا پایان روز 16 مهر، انجام داده است. تاثیر سود نقدی تقسیم شده در مجامع هریک از این شرکت ها در این نمودار لحاظ شده است.

در نظر داشته باشید که در سودآوری این شرکت ها کارمزد معامله در نظر گرفته نشده است و این مقادیر بر اساس قیمت پایانی سهم ارائه شده است

شما می‌توانید جهت رصد بازار و اخبار عرضه‌های اولیه به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها
نظرات کاربران