عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت | 25 دی 99

عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت | 25 دی 99
خلاصه اخبار

فهرست عناویندر هفته گذشته شاخص کل بورس تهران یکبار دیگر نزدیک به 6.17% افت کرد و دوباره به یک قدمی محدوده 1 میلیون و 200 هزار واحد رسید. این موضوع باعث شد تا سناریوهای مختلفی برای این شاخص و آینده بازار تصور شود که در یادداشت ( تحلیل شاخص کل | چهارشنبه 24 دی 99 […]

در هفته گذشته شاخص کل بورس تهران یکبار دیگر نزدیک به 6.17% افت کرد و دوباره به یک قدمی محدوده 1 میلیون و 200 هزار واحد رسید. این موضوع باعث شد تا سناریوهای مختلفی برای این شاخص و آینده بازار تصور شود

که در یادداشت ( تحلیل شاخص کل | چهارشنبه 24 دی 99 ) به بررسی دو مورد از آن ها پرداخته‌ایم. اما با توجه به وضعیت بازار در هفته اخیر عرضه اولیه جدیدی نداشتیم و سپیدار همچنان آخرین عرضه اولیه بازار سرمایه است. در این هفته بوعلی و وکبهمن نیز بخش قابل توجهی از رشد بعد عرضه خود را از دست دادند، تا جایی که بوعلی به فاصله کمی از قیمت عرضه در حال معامله است.

در ادامه به بررسی مهمترین اتفاقاتی که در نمادهای حاضر در لیست عرضه اولیه‌ها رخ داده می‌پردازیم:

گدنا که هفته قبل را با از دست دادن صف خرید تمام کرده بود، این هفته نیز با صف فروش مواجه شد و در نهایت کار خود را با افت 15.5 درصدی نسبت به پایان هفته قبل به پایان رساند.

در شروع هفته چخزر به دلیل نوسان 50 درصدی متوقف شد و دو روز بعد یعنی دوشنبه 22 دی ماه، بازگشایی شد. این نماد همچنان با صف خرید مواجه است و در حال رشد می باشد.

بوعلی بعد از از دست دادن صف خرید با عرضه شدید روبرو شده است و تاکنون افت قابل ملاحظه‌ای داشته. این نماد در حال حاضر تنها حدود 11 درصد تا قیمت عرضه اولیه خود فاصله دارد.

وکبهمن که در هفته گذشته چند بار از صف خرید به فروش و بالعکس حرکت کرده بود، تمام این هفته را با صف فروش سپری کرد. بازارگردان این نماد از روز سه شنبه کار خود را شروع کرده است.

سپیدار اولین هفته معاملاتی خود را با رشد حدود 6.6 درصدی پشت سر گذاشت.

نمودارهای زیر مقایسه‌ای است بین سود دهی عرضه اولیه‌ها در طول هفته گذشته و سود این سهام از روز عرضه تا پایان روز 24 دی. تاثیر سود نقدی تقسیم شده در مجامع هریک از این شرکت ها در این نمودار لحاظ شده است.

در نظر داشته باشید که در سودآوری این شرکت ها کارمزد معامله در نظر گرفته نشده است و این مقادیر بر اساس قیمت پایانی سهم ارائه شده است
شما می‌توانید جهت رصد بازار و اخبار عرضه‌های اولیه به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات  آموزش بورس  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام..بنده چندبارپیام دادم وسوال کردم..نمیدونم چراسیگنال نمیزاره

  • لطفا بگید عرضه عولیه بعدی چه زمانیه و لطفا برنامه رو ارتقا بدین.با تشکر

  • سلام
    اپیلیکیشن خودتون رو ارتقاء دهید لطفا
    ضمنا خیلی کند عمل میکنه

  • سلام
    ببخشید عرض اولیه استقلال و پرسپولیس چه موقع عرضه میشه امسال یا میفته واسه سال بعد.

  • سلام جون هرکی رو که دوست دارید تاعید ۲الی۳تا عرضه یک ملیون تومانی یا یک ملیون تومانی بزارید دم عید دستمون خالی نباشه 🏁