عرضه اولیه ­ها­ در هفته ای که گذشت | 15 بهمن 99

عرضه اولیه ­ها­ در هفته ای که گذشت | 15 بهمن 99
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبعد از معاملات کم رمق هفته گذشته، این هفته با افزایش تقاضا و رشد خوب شاخص کل شروع شد اما این روند ادامه نیافت و از روز یکشنبه با افزایش عرضه‌ و کاهش شاخص‌های بازار مواجه شدیم. در نهایت برآیند کلیه اخبار و اتفاقات این هفته، منجر به افت بیشتر بازار شد تا جایی […]

بعد از معاملات کم رمق هفته گذشته، این هفته با افزایش تقاضا و رشد خوب شاخص کل شروع شد اما این روند ادامه نیافت و از روز یکشنبه با افزایش عرضه‌ و کاهش شاخص‌های بازار مواجه شدیم. در نهایت برآیند کلیه اخبار و اتفاقات این هفته، منجر به افت بیشتر بازار شد تا جایی که، در پایان معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل یکبار دیگر در سطوح پایین تر از 1200 هزار واحد قرار گرفت.

در این هفته 200 میلیون برگ سهم، از سهام شرکت زغال سنگ پروده طبس با نماد کزغال در بازار اول فرابورس عرضه اولیه شد. این عرضه اولیه با استقبال 3.7 میلیون نفری مواجه و با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای هر شخص، کلیه سفارشات در قیمت های ثبت شده انجام شد. این عرضه اولیه بعد از سپیدار، دومین عرضه اولیه زمستان امسال بود.

در ادامه به بررسی مهمترین اتفاقاتی که در نمادهای حاضر در لیست عرضه اولیه‌های اخیر رخ داده می‌پردازیم:

  • چخزر بعد از عرضه‌ی صف خرید در تاریخ 6 بهمن؛ تاکنون به رشد خود ادامه داده ، به نحوی که قیمت آن در این مدت 37 درصد افزایش پیدا کرده است.
  • بوعلی یکبار دیگر به کمترین قیمت خود بعد از عرضه اولیه رسید و طی هفته آینده روزهای حساسی را از نظر تعیین روند آتی قیمت، در پیش دارد.
  • وکبهمن طی هفته گذشته به روند نزولی خود ادامه داد، تا جاییکه در پایان معاملات روز چهارشنبه نزدیک به 4 درصد پایین تر از قیمت عرضه اولیه خود معامله شد.

نمودارهای زیر مقایسه‌ای بین سود و زیان عرضه اولیه‌ها در طول هفته گذشته و سود و زیان این سهام از روز عرضه تا پایان روز 15 بهمن ماه است. تاثیر سود نقدی تقسیم شده در مجامع هریک از این شرکت‌ها در این نمودار لحاظ شده است.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
شما می‌توانید جهت رصد بازار و اخبار عرضه‌های اولیه به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.

نظرات کاربران