عرضه اولیه «بزاگرس» را بشناسید

عرضه اولیه «بزاگرس» را بشناسید
خلاصه اخبار

شرکت توليد برق زاگرس کوثر که سازمان اقتصادی کوثر سهام‌دار اصلی آن بوده، با سرمایه 300 میلیارد تومان، یکشنبه، 26 اسفند ماه سال جاری آماده عرضه پنج درصد از سرمایه‌اش است.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ برای فعال بازار سرمایه جذاب‌تر شده، به این دلیل که در بازار سهام، عرضه اولیه سهام شرکت‌های زیادی در دست اقدام است.

یکی از شرکت‌هایی که در روزهای پایانی سال جاری اقدام به عرضه اولیه سهام شرکت خود کرده، شرکت مدیریت تولید برق زاگرس کوثر است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نیروگاه زاگرس کوثر در سال ۱۳۸۹ برای تامین برق شبکه سراسری، در منطقه غرب کشور توسط توانیر تکمیل و به بهره‌ برداری رسید.

فعالیت تولید برق زاگرس کوثر

موضوع فعالیت شرکت تولید برق زاگرس کوثر عبارت است از: تولید و فروش انرژی برق به اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و یا خارج از کشور، انجام کلیه فعالیت‌های بازرگانی برق، خرید سوخت مورد نیاز، خرید و فروش کالا، ماشین‌آلات و تجهیزات و مواد مصرفی از داخل یا خارج از کشور، پیش‌فروش انرژی برق، سرمایه‌گذاری و مشارکت در سهام شرکت‌های بهره‌برداری و نگهداری از کلیه واحدها و تاسیسات نیروگاه‌ها و مواردی از این دست.

سهام‌دار اصلی شرکت تولید برق زاگرس کوثر، سازمان اقتصادی کوثر بوده که بیش از ۹۹ درصد شرکت را در اختیار دارد.


عرضه اولیه بزاگرس در بورس

شرکت تولید برق زاگرس کوثر با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم در بازار دوم بورس اوراق بهادار پذیرش شده و آماده عرضه اولیه پنج درصد از سرمایه‌اش در ۲۶ اسفند ماه سال جاری است.

این شرکت آخرین اطلاعات و عملکرد ماهانه از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه را بر روی کدال منتشر کرده است.


آخرین وضعیت بزاگرس

بر اساس صورت‌های مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری، شرکت تولید برق زاگرس کوثر دارای ۱٫۲ هزار میلیارد تومان دارایی و ۸۲۲ میلیارد تومان بدهی است.

این شرکت طی ۹ ماهه منتهی به پایان آذر ماه سال جاری بیش از ۴۷ میلیارد تومان سود خالص ایجاد کرده و سود انباشته این شرکت به حدود ۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین سود خالص هر سهام در پایان دوره ۹ماهه از سال مالی این شرکت ۱۵۷ ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۷٫۸ درصد کاهش داشته است.

حداکثر سهام قابل خرید برای هر فرد ۱۰۰۰ سهم در دامنه قیمتی ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان خواهد بود، به این ترتیب حداکثر نقدینگی احتمالی مورد نیاز ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.

برچسب‌ها