عراق و عربستان سعودی درباره روابط دوجانبه رایزنی کردند

عراق و عربستان سعودی درباره روابط دوجانبه رایزنی کردند

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش بغداد الیوم، «برهم صالح» رییس جمهور عراق به صورت تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در خصوص تقویت روابط دوجانبه گفتگو کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس این گزارش، طرف‌های عراقی و سعودی همچنین آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادند. در همین حال، صالح و ملک سلمان درخصوص نتایج سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به عربستان گفتگو کردند.

این تماس تلفنی درحالی انجام شد که پیش از این، «سمیر عبید» کارشناس و تحلیلگر سیاسی عراق ماموریت سفیر عربستان سعودی در این کشور را ایجاد درگیری و اختلافات، عنوان کرد. وی در این خصوص گفت: «عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان سعودی در عراق همچون دیگر سفرای سعودی به دنبال اختلاف افکنی میان شیعیان است.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل عراق همچنین یادآور شد: پیشتر نیز مشاهده شده است که سفرای عربستان سعودی در کشورهایی نظیر پاکستان و لبنان به اختلاف افکنی میان شیعیان مبادرت ورزیده اند.

سمیر عبید در ادامه اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که ماموریت سفیر عربستان سعودی در عراق نه تنها ایجاد اختلاف میان شیعیان، که اختلاف افکنی میان رسانه‌ها، شیوخ قبایل و نیز سیاستمداران عراقی است. او در واقع به دنبال تفرقه افکنی است.