ظریف جنایات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی را محکوم کرد

ظریف جنایات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی را محکوم کرد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در توئیتی در واکنش به جنایات اخیر صهیونیست‌هادر مسجد الاقصی نوشت: برای رژیم اسرائیل دزدیدن سرزمین‌ها و خانه‌های مردم، ایجاد رژیم آپارتاید و خودداری از واکسینه کردن شهروندان تحت اشغال غیرقانونی‌، کافی نبوده که اکنون در آستانه مقدس‌ترین عید مسلمانان، اقدام به تیراندازی به سمت نمازگزاران بیگناه در داخل سومین مسجد مقدس مسلمانان کرده است.

گفتنی است، نظامیان صهیونیست جمعه با ورود به صحن‌های مسجد الاقصی اقدام به شلیک بمب‌های صوتی و گاز اشک آور کردند که در نتیجه آن شماری از نمازگزاران فلسطینی زخمی شدند.

صحن‌های مسجد‌الاقصی، از صبح امروز نیز (دوشنبه – 10 می) بار دیگر شاهد یورش نظامیان صهیونیست در راستای حمایت از شهرک‌نشینان به نمازگزاران فلسطینی بود. نظامیان صهیونیست از صبح امروز با محاصره مسجدالاقصی و حمله به فلسطینی‌ها، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کرده‌اند و تاکنون 278 فلسطینی در جریان این حملات مجروح شده‌اند.

در ادامه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در محله شیخ جراح در قدس شرقی، شب گذشته، دست کم 14 فلسطینی مجروح شدند که چهار نفر از آنها به بیمارستان انتقال یافتند.

نظامیان صهیونیست، دیشب، در باب العامود در مسجدالاقصی به فلسطینی‌ها حمله کردند تا آنها را متفرق کنند. آن‌ها همچنین تعدادی از معترضان فلسطینی را در محله شیخ جراح و باب العامود بازداشت کردند.

 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اخیرا در اظهاراتی حمله نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد و از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی ذیربط خواست که به وظیفه قطعی خود در برخورد با این جنایت جنگی عمل کنند.

محمدجواد ظریف